Hjelp til montering av prosjektor og lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til montering av prosjektor og lerret

Hei

Har fått meg lerret og prosjektor: https://www.komplett.no/elite-screen...-lerret/742128 og http://www.cinema-shop.no/product_in...oducts_id=3863

Jeg er helt grønn på dette med prosjektor og prøver å sette meg litt inn i avstand prosjektor må ha fra lerret osv. Problemet mitt er at jeg har ca 7 meter fra sitteplass og til lerret. Trodde først at det skulle være mulig å få prosjektoren montert så nært bakvegg (sitteplass) som mulig for å få det til å se mest mulig ryddig ut da dette er i stua. skjønner jo etter å ha testa prosjektoren at den (såvidt jeg ser) ikke har muligheter for zoom, så eneste måten å få bilde i rett størrelse er å flytte på prosjektoren, dvs ca 3 meter fra lerret. Er det vanlig at det ikke finnes noen form for zoom? Bør jeg revurdere denne prosjektoren sånn i det hele og store. finner veldig lite om denne prosjektoren på nett og det gjør det ikke akkurat lettere å bli klok på dette.

Mvh Lars

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Bodø
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! En rask kikk på tekniske spesifikasjoner på linken din, viser at maks projeksjonsavstand er 5 meter. 7 meter som du ønsker er derfor ikke mulig. Rart at det ikke finnes noen zoomfunksjon. Har du lest bruksanvisningen nøye? Kontakt leverandøren og spør. Minner litt om de gamle overhead prosjektørene vi hadde på skolen som lærerne drev og skjøv frem og tilbake for å få større/mindre bilde. Du bruker ordet revurdere kjøpet selv i posten din... Du får avgjøre om det blir tungvindt eller umulig for deg å leve med dette....

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok zoom, men de fleste projektorene nå til dags har nok ikke så mye fleksibilitet som du ønsker her uten og gå for et merkbart større lerret.

Det jeg dog ser på som mest betenkelig er at dette er et projektor merke jeg aldri har hørt om før.
    Søkte også såvidt innom på avsforum og eneste som kommer opp der er hvordan dette merket er kjent for falske\kjøpte amazon.com reviews.

Luxcine sin egen side sier naturlig oppløsning er 800x600, med en link til en side hvor de prøver så godt de kan til og få dette til og høres bra ut med og trekke fram DVD oppløsning og at Nintendo wii (ikke wii u) er 854*480, de har med andre ord gått helt glipp av de siste 10 årene.

Unnskyld for og si det, men dette lukter det gammel fisk av.

Og jeg hadde mye heller sett på https://www.komplett.no/optoma-3d-dl...-hd141x/822325 eller kanskje enda heller https://www.komplett.no/benq-3d-dlp-...r-w1300/811822 .

Nei ingen av disse har LED lampe, men det er enn så lenge billigste LED projektoren som kan nesten anbefales til hjemmekino bruk koster 30 000 kr (tenker på optoma hd91).

Tror ingen av disse vil kunne lage et 125" bilde på 7m, men det er ikke heller nødvendig siden disse to projektorene ikke har Lens-shift kapasitet i optikken til at de ikke må tak monteres og vil da ha et fast nedover vent bilde kast.
    Skulle jeg tippe tror jeg vi snakker om en 3.5m-4m fra lerret til projektor linse for dette lerretet.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og takk for svar. Jeg blir også litt betenkt av mangelen på info på nett som fins ang denne prosjektoren. Men så skal det sies at byggekvaliteten på den virker bra, Bildet syns jeg også ser meget bra ut etter en løselig test her i helga. Både lerret og prosjektor er en gave fra fruen og det er cinemashop som har anbefalt den til henne ut fra mål av stua og størrelse på lerret. Jeg håper på at prosjektoren kansje er en liten "sleeper" som blir å fungere bra til mitt bruk. Så får jeg heller leve med det faktum at jeg må montere den midt i stuetaket

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og takk for svar. Jeg blir også litt betenkt av mangelen på info på nett som fins ang denne prosjektoren. Men så skal det sies at byggekvaliteten på den virker bra, Bildet syns jeg også ser meget bra ut etter en løselig test her i helga. Både lerret og prosjektor er en gave fra fruen og det er cinemashop som har anbefalt den til henne ut fra mål av stua og størrelse på lerret. Jeg håper på at prosjektoren kansje er en liten "sleeper" som blir å fungere bra til mitt bruk. Så får jeg heller leve med det faktum at jeg må montere den midt i stuetaket

Lignende tråder

1. Prosjektor og lerret hjelp ti
    By Brovold in forum Digitale projektorer
    Svar: 4
    Siste melding: 04-12-2014, 22:48
  2. Hjelp til montering av prosjektor
    By freimann in forum Generell chitchat
    Svar: 0
    Siste melding: 08-14-2012, 21:00
  3. Hjelp til valg av prosjektor og lerret
    By Afel in forum Digitale projektorer
    Svar: 1