Optimalt valg av lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optimalt valg av lerret

Heisann

Jeg holder på med å planlegge innkjøp av prosjektor og lerret til en loftstue jeg holder på å innrede til film/kino rom

Rommet er vel ca 25 kvm, bredde der lerret skal henge i taket er 3,5m og takhøyde 2,54m

Avstand fra prosjektor til lerret er 4 m og sitteavstand ca 4,5m (pga skråtak løsning)

Jeg har en lik tråd på "digital prosjektor" mht valg av prosjektor for dette prosjektet/lerretet. På grunn av skråtaksløsning vil anlegg og høyttalere framme være plassert bak lerretet, så det mest optimalet hadde vært en lydtransparent elektrisk lerret i dette tilfellet.

Rommet er malt mørk grått, jeg skal få på plass rullegardiner som blokkerer lys utenfra så regner med å få relativt god lyskontroll på rommet.

Jeg ønsker jo å ha størst mulig bilde, men også tilpasset for en sitteavstand på 4,5m / prosjektor avstand på 4m

Hadde håpt på å få 129" lerret (eller mer?) Men har jo skjønt at det kreves mye lys for fylle et stort bilde, men samtidig lurte jeg på om det kunne vært en ide med 2:35:1 lerret mht målene jeg har hvor lerretet skal henge? (3,5 x 2,54m)

Så må det være lydtransparent og elektrisk (stor forde lmed tab tansion pga lydgjennomgang?)

Finner jo ofte duker som er optimal, men jeg har aldri vært borti lerret før, så er dette noe AVshop setter sammen eller må jeg kjøpe en ferdig løsning?

Håper på noen gode tips fra dere her så vet jeg litt hvor jeg står og hva jeg må se etter

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt hos seymour av. De har det du letter etter men det koster.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er snakk om elektriske lerret, er det ferdige løsninger. Rammelerret kan du lage selv dersom du kjøper løs duk. Som regnetp skriver, må du belage deg på en vesentlig kost dersom du ønkser elektrisk tab-tension lerret med akustisk duk. Dersom kostnadene ikke er et problem, så har du litt å velge i mellom.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optimalt valg av lerret-1405874497834-jpg

Har mest lyst på ramme lerret, men på grunn av rommets fasong så kommer skråtaket i konflikt for å kunne bruke dette.

Istede ville jeg da bruke et elektrisk lydtransparent lerret fra tak for å kunne få en god størrelse

Ser for meg et budsjett opp mot 15 høvdinger og et lerret på rundt 130"? (300-350 cm) og evnt 2:35:1 masket om et så stort 16:9 lerret kan bli "for mye av det gode" på størrelsesfronten

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilket Dreamscreen lerrets type?

Tenker å gå for Dreamscreen 265cm lerre 120"

Spørsmålet blir da, hvilken type egner seg best for meg når jeg tenker å investere i en D-ILA X500 prosjektor?

(har også vurdert Sony HW-55 men går ut ifra X500 er verdt pengene når den er dobbelt så dyr men fått så god omtale?)

V3?
    V4?
    V5?
    Grå eller hvit duk? (X500 har 1300 lumen)
    Er litt usikker på forskjellene på disse versjonene av duker og om en av dem egner seg bedre til denne prosjektoren.

har et ganske lyst tak, men gråmalte vegger. skal kjøpe inn rullegardin slik at jeg får bra kontroll på lyset.

Tips taes imot med stort takk

Lignende tråder

1. Lerret valg?
    By Pedalbøtte in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 15
    Siste melding: 06-03-2010, 21:28
  2. Valg av lerret mm.
    By noddytoddy in forum Lerret
    Svar: 3
    Siste melding: 08-29-2009, 19:49
  3. Svar: 1
    Siste melding: 06-04-2006, 17:21