Lerret, lyst rom (grått?), 110-130"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret, lyst rom (grått?), 110-130"

Trenger et lerret, maks 2.7m bredt (jeg ser bredde varierer litt fra modell til modell).
    Minimum ca 110". Jeg lurer på om jeg bør ha grått lerret?

Har en BenQ W1300 på vei, monteres ~5 meter unna lerret.
    Hvitt tak, hvite vegger...

Har lamellgardiner jeg kan lukke når det er for lyst, men jeg kommer nok sjeldent til å stenge alt lys ute.
    Hva anbefaler folk? Jeg vil selvsagt betale minst mulig :P

Et alternativ kan kanskje være å male hele den veggen jeg tenker å prosjektere på, med prosjektormaling type grå?
    (Jeg har en romavdeler jeg skal prosjektere på).

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyst rom = grått lerret gitt at projektoren har lysstyrke nok. vet ikke hvor mye lys w1300 har.

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Dimacruz. Om du ønsker å male kan jeg anbefale black widow lerret maling. Denne blander du selv og ruller/sprayer på vegg eller lerret. Best resultat med spray men også mest arbeid. Med 2000 ansi burde du ha nok til litt opplyste rom.

Om du maler på vegg anbefaler jeg sort maskering av fløyel eller lignende som du kan finne for en billig peng på ebay.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg har fått ordnet meg et brukt dreamscreen v2, elektrisk, 106".
    Eneste er at det må jo sendes og emballeres :P

Newcomer Gigawattz sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gått for rammelerret, mye deiligere med ramme i svart velur, du får følelsen av at bildet flyter i rommet.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mister så lite med et grått lerret iforhold til hva man vinner at hvite lerret har ikke noe for seg med mindre man skal ha veldig store lerret i hel maskerte rom.

Har nå delvis maskerte min stue og ville fortsatt aldri forestilt meg og gå for noe hvitt lerret igjen.

Ellers er det jo som nevnt disse dnp/black diamond lerretene som virkelig får ting til og suse i et slikt rom du beskriver.
    Men de koster også linet 25-30k...
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fremdeles på "Jakt", jeg fant ut at jeg skulle kjøpe DREAMSCREEN TAB V4 DYNAGREY 120", helt til jeg så den bare er i sort..
    Den hvite er visst ikke i sortimentet lenger. Tab V4 Dynagrey hadde jo en trådløs RF sender (plugger inn i 12V triggerutgang på PJ).
    Selv om den koster litt, tenkte jeg at jeg kunne strekt meg til den prisen.

Så nå er jeg litt rådvill igjen. Er veldig i stuss på hva jeg skal gjøre, om jeg like greit skal gå for DIY.
    På den ene siden ønsker jeg ikke å ha et synlig lerret, men jeg tenkte at jeg kan jo lage en zero edge D65 løsning.
    Hvis jeg feks kjøper D65 DIY duken fra AVSHOP og får tak i en 120" plate som er "stiv nok", kan jeg lage min egen zero edge.

Å ha et stort rammelerret med en maskeringskant rundt, er ikke ønskelig.. Jeg tror ikke damen hadde sagt OK heller.
    Aller helst ville jeg ha det slik at lerret kom ned foran TV. Men jeg tenker at å gå over 7000 for et grått lerret, er kanskje mer enn jeg vil.
    Må ikke være 120" altså, men jeg tror at jeg vil ha tab tension hvis jeg skla ha noe :P

Jeg har tenkt litt på at jeg kunne hengt opp en hylle, skap eller noe og hengt lerret inn i den. Da kunne jeg kanskje til nøds brukt et sort lerretskabinett.

What to do, lizm

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kuleste er jo om du kan få lerretet innfelt i taket. Slik at det kommer ned når du skal se film. Drømmer om noe slik selv. Men da må je ha nytt rom.... ( Skråtak )

En annen løsning er jo lerret som går andre veien, Elektrisk fra gulv opp mot tak. Finnes mange som lager slike, men de er relativt dyre. Og man må importere selv om man skal over 100" søk på google på Floor up screen....
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Det kuleste er jo om du kan få lerretet innfelt i taket. Slik at det kommer ned når du skal se film. Drømmer om noe slik selv. Men da må je ha nytt rom.... ( Skråtak )

En annen løsning er jo lerret som går andre veien, Elektrisk fra gulv opp mot tak. Finnes mange som lager slike, men de er relativt dyre. Og man må importere selv om man skal over 100" søk på google på Floor up screen....
    Ja, jeg har tenkt på det.. Men problemet er at jeg har betongtak og betonggulv :-P
    Vet ikke om det finnes noen "in wall", dvs et lerret som kommer ut fra veggen.. Må jo komme ut i 45 graders vinkel i så tilfelle.

Floor up kan man jo montere bak en tvbenk, eller montere nedi en bred skuff :-)
    Men som du sier, er det ikke så mye utvalg av det i Norge. Jeg har sett litt på å importere tab tension også, men det er jo ca samme pris som å kjøpe i Norge.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt tab-tension v3 lerret har jeg bare hengt i kroker i taket, og hadde ikke verdt noe problem og sette en tre plate eller noe foran denne og skjult selve lerretet.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 10-30-2013, 00:06
  2. Svar: 7
    Siste melding: 09-18-2013, 18:52
  3. Svar: 1
    Siste melding: 10-28-2011, 23:35
  4. Grått lerret i lys stue. 120" for stort?
    By Kim Olav Svines in forum Lerret
    Svar: 0
    Siste melding: 10-22-2011, 16:02
  5. grått lerret
    By Granberg in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 6
    Siste melding: 12-02-2004, 15:59

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg