kalibrere drop på dreamscreenlerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kalibrere drop på dreamscreenlerret

Hei folkens!
    I går skulle jeg ta mot til meg og få kalibrert "drop" på mitt motoriserte lerret....Et dreamscreen tabtension v4 mener jeg det er.
    Men så finner jeg ikke igjen brukermanualen for den, men jeg har funnet alt det andre verktøyet som fulgte med.
    Er det noen her inne som har god kjennskap til fremgangsmetoden for denne type programering, ogh kan gi meg en "step by step" modell på fremgangsmåten, og andre hensyn som må ivaretaes?
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var ikke helt selv innlysende med mitt v3 lerret, og manualen har massivt 'chinelsk' syndrom og lukter så av og ha blitt dytta en par ganger gjennom google translate.

Største forskjellen er vel helst i duk strukturen men kan jo også være helt forskjellig fra hvordan jeg fikk det til men kan utrede for hvordan jeg har gjort det på mitt.

Jeg har da to justerings 'skruer' som den medfølgende stangen passer i, en gul og grå.
    Den gule bestemmer hvor lerretet stopper ved opprulling, ligg unna denne, skrur du denne litt feil kan du kveste hele saken..

Den grå styrer droppet, men kom fram til at trikset var at før jeg justerer må bevegelsen være aktiv, det vil si at jeg ruller ned lerretet til det stopper av seg selv, når jeg da skrur på den grå skruen skal lerret heve eller senke seg, om det ikke gjør dette umiddelbart slutt og justere, om du stiller skruen i blindet kan du ende opp med at lerret rulles av på gulvet.

Test også det nye stopp punktet en 2-3 ganger for og være sikker, har hendt en par ganger at jeg måtte justere på ny dagen etter.
    Sist endret av TorTorden; 05-27-2014 kl 11:41
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -img_4498-jpg
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he!
    Da vil jeg påstå at jeg har et lite dilemma med akkurat den der biten. Blir jo livredd av å måtte gjøre den øvelsen sånn som det står nå.
    Tror det får vente til jeg tar vekk alt når jeg skal male der bake en gang utpå høsten. Mener også som du nevner Tortorden at den manualen var passe gresk......det var vel derfor jeg lot det ligge når jeg fikk det i hus.
    Eller rett og slett stikker ned på avshop og får de til å vise meg. Trodde dette var en kvikkfiks!

Men takk for svar uansett

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svettet kuler når jeg sto og gjorde det sjøl og famla praktiskt talt i blinde, jeg har forsåvidt akkurat plass til at jeg kan stå bak rekka mi og gjøre det men ja det så kinkig ut
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Lignende tråder

1. Tips til 16:9-lerret med lang drop
    By fudun in forum Lerret
    Svar: 1
    Siste melding: 01-08-2011, 21:31
  2. Hvor mye drop har ADEO TM250?
    By Vimes in forum Lerret
    Svar: 0
    Siste melding: 10-06-2010, 14:07
  3. PODSPEAKERS The drop
    By spørrelars in forum Høyttalere