Forskjellige typer motoriserte lerret (med tilsynelatende like egenskaper)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forskjellige typer motoriserte lerret (med tilsynelatende like egenskaper)

Hei.

Jeg har fått meg en fin kjeller som jeg holder på å bygge på. Det er en romslig kjeller og jeg har allerede bestemt meg for å gå for projektoren til Sony VPL-HW55ES. Jeg hadde opprinnelig ønsket meg et fast lerret, men det lar seg ikke gjøre av praktiske og lydmessige årsaker så jeg har falt ned på et motorisert lerret. Etter hva jeg har lest om nevnte projektor så er ikke lysstyrke noe problem og jeg har også fullstendig kontroll på rommet hva angår lys. Det eneste usikkerhetmomentet er hva veggene skal ha på seg, men teppe på gulv og matt mørk maling i tak på gips er bestemt.

Rommet er mellom 8 og 9m langt ca 4m bredt. Se fra byggetråd plan her: http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1398861289

Jeg har fått følgende anbefaling av HiFi klubben på lerret: http://www.hifiklubben.no/Products/g...-lerret-55329/
    For meg virker dette lerretet unødvendig dyrt og kanskje litt i minste laget. På komplett finner jeg andre merker som er langt rimeligere med de samme spesifikasjonen og til og med modellene med "Tension" er rimeligere enn hos Hifi-klubben.
    Hva er det som eventuelt gjør Grandview så mye dyrere?

Det andre spørsmålet mitt er hvor stort jeg egentlig "tørr" å ha lerretet. Praktisk kan det for min del fylle mer eller mindre hele veggen, men jeg ser jo at 120" gjør at ideell sitteavstand er ca 4m. Det er sånn sett en fin lengde, men kan jeg smøre på med mer? Det må være plass til et par smale høyttalere på sidene og under, men ellers er jo veggen 240x400 ca.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant denne: http://www.hjemmekino.no/Productinfo...vpl-hw55es-235
    Ble litt gira på 150"...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ingen god grunn for at Grandview er dyrere....er HIFI klubben som overpriser noen av sine produkter noe ut av en annen verden.. er ingen spesielle gode sider med grandview sine lerreter... Jobber som A/V montør, og grandview har vi droppet grunnet mye feil.
    Annbefaler heller Kingpin, disse monterer vi ca. 20 av i måneden, og enda ingen feil.... grei pris har de også.. Kjøpte et selv med Tabtension hjemme og er meget fornøyd...
    Kingpin tabtension TAB240 er kanskje aktuelt for deg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott. Jeg hadde vel en misstanke om at det var slik. Takk for tips!

Men jeg synes TAB240 er litt lite og jeg finner ingen butikker som har de to større modellene; TAB330 og TAB300. Kjenner du til noen?

Jeg kan ikke ha mindre enn 120" i alle fall. Tror du https://www.komplett.no/elite-screen...-lerret/814610 er noe å ha?

Jeg er helt åpen i forhold til hva jeg bør velge, men hvis tabtension har noe for seg så ønsker jeg meg et tabtension lerret på 120" eller mer. Har heller ikke lyst å betale blodpris, men betaler det nødvendig for god kvalitet.
    Sist endret av blank_file; 05-03-2014 kl 17:34

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fant jeg faktisk TAB330 på netonnet. Jeg tror jeg går for det hvis du sier at Kingpin leverer varene. Takk for god hjelp paalpj.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig ja tabtension er utrolig. lerretet blir like slett som et rammespent lerret. Håper du blir fornøyd

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 10-21-2010, 20:10
  2. Svar: 6
    Siste melding: 02-23-2009, 09:35
  3. PowerBuy på nye DreamScreen Tab V3 motoriserte lerret?
    By lygren in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 4
    Siste melding: 12-01-2008, 12:29
  4. Forskjellen mellom to typer lerret?
    By fozzybear in forum Lerret
    Svar: 2
    Siste melding: 02-08-2008, 16:43
  5. 2 forskjellige typer subber. Mellombass.
    By jsa0100 in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 0
    Siste melding: 03-22-2005, 01:53

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •