Rammellerret, prosjektor, bakgrunn vegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Audio:Physic sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rammellerret, prosjektor, bakgrunn vegg

Heisann, driver å ordner klart til å montere opp et 107" rammelerret og en Benqw1070 eller hva den heter. Har en tapetesert hvit vegg. Forrige eier av leilighet hadde en lur ide og satte opp 9 speilplater på denne veggen. Som han har festet med jævligste superlima dobbeltsiditeip. For å lage det enda verre har han bak her bare satt opp tapet uten festet den skikkelig. Prøve korte dette ned, så tok jeg frem hammer og kniv. knuste tre speilplater og det er ikke blitt bra pga dette teipeprosjektet.

1. Er det noe stress å ha disse speilplatene ytterst på veggen? Evt hva kan jeg gjøre med disse for å dekke dem eller dempe speilbildet?
    2. Hvilken farge er anbefalt å ha på vegg som lerretet henger på for best resultat på bildet? Tenker selv ca samme gråfarge som ramme på lerret er i.

Noen synspunkt eller ting som er uklare? Håper på litt hjelp da eg må prøve komme igang nå snart å få ordnet denne veggen ferdig.

Hvis bilde jeg la til kommer opp, så ser dere disse speilene. Jeg har da fjernet de tre speilene som er til høyre. Vil gjerne slippe nå i første omgang fjerne resten da dette var et helvettes drittarbeid og er ikke motivert for å rive alt på hele veggen og så få opp ny tapet
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Rammellerret, prosjektor, bakgrunn vegg-imag0207-jpg  

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, selve bildet vil ikke treffe speilene, men om du har litt lys lekasje ellers i rommet vil dette bli reflektert og forverret.
    Siden jeg vegret meg for og svinge male kosten har jeg stiftet opp sort bomulls stoff på front og på sideveggene. Det kunne mildt sagt sett penere ut..

Angående og fjerne speilene kunne du kanskje prøvd og varme de og limet opp med en varme pistol (eller hårføner)
    er bare en tanke men lim og slikt har en tendens til og løsne enklere når det blir varmt.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En enkel løsning kan vel være å kjøpe noe sort stoff ( flanellslaken elns ) for å dekke speilene når PJ er i bruk, klippe til i riktig bredde og lengde, montere en liten list i topp og bunn, henge det opp på to små stifter. Enkelt å få på plass når det trengs og lett å fjerne når de ikke trengs

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg hadde definitivt fjerna speglane. Er vel ingen grunn til å ha dei i stova?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen og takk for svar. Blei å fjerne ene raden med spil. Det med lite hell. Amatør av høyder som har drivi med dessa speila. Så nå er svart matt folie handlet inn og se åssen det blir. Blir og ikke å male bakveggen enda. Ser åssen det blir og finne ut litt mer før jeg gjør noe med den.

Så får fremtiden vise om jeg river speila som er igjen og fikser hele veggen

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting til. Under transport av rammelerret lå jo duken noe pakket sammen. Noen spesielle triks på å få den så bra som mulig? Er heeelt uerfaren på dette.

Lignende tråder

1. Prosjektor på vegg
    By Smug3l in forum Lerret
    Svar: 4
    Siste melding: 11-06-2012, 14:34
  2. NAD T747 - Rød bakgrunn
    By mtnhansen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 10-06-2010, 07:10
  3. Hvilken bakgrunn ..
    By Ulven in forum Generell chitchat
    Svar: 141
    Siste melding: 03-30-2006, 22:49
  4. DTS, DD, THX skjermsparer / Bakgrunn ?
    By FallenA in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 3
    Siste melding: 06-23-2005, 00:33
  5. Bakgrunn for bygging?
    By Breiker in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 7
    Siste melding: 06-04-2005, 20:09

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg