Dreamscreen lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreamscreen lerret

Hei.
    Ser at avshop no har tilbud på dreamscreen lerret på 106" 0g 92" http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10512780
    holder på å lage til et kinorom på ca 3,5x 4,5 meter.
    Rommet har bare et lite vindu som kan tettes ganske bra så rommet kan egentli bli helt svart. Har ikkje bestemt meg for projektor enda men det blir ikkje av dei aller dyraste pga sprengt husbudskjett for 2-3 år siden.

Men spørsmålet er om dette er gode lerret for en som ikkje må ha det aller dyreste og eventuelt som det er forskjellige lerret som paser bedre til til enkelte projektorer. Såg at lerreta hadde en gain på 2 er dette bra eller dårlig eller? Er rimelig blåst på området :P

det blir 2 rader med sofa i rommet. en 2 seter framme og 3 seter bake som jeg skal plasere på et platå på ca 30-40 cm.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det lerretet er en sølvduk med polarisering for evt passivt 3d, og vil nok ha svakheter for 2d bruk som hotspotting (bildet er lysere i midten) og sparcle (funkling i lyse scener).

Som sagt dette er vel hovesaklig ment for 3d bruk, jeg ville vurdert annet vanlig lerret med mindre 95%+ av alt du skal se er 3d.

Det var billig, det skal man si

Se kanskje heller etter dukene markert som "dynagrey" eller "Brightwhite" for vanlig bruk, de fungerer jo ok til 3d, men mye bedre til alt annet enn det forrige, og gjerne en bredde på ca 230cm (omtrent 106")
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg no at det var et 3d lerret ja.
    Å kan no bli litt smør på flesk å ha dette montert fast i veggen til 3d å et "rullegardin" lerret forann når jeg skal sjå på 2d. Men til gjenngjeld så var no dette sopass billig at det kan vere verdt risiken med at jeg kanskje ender opp med et bilde som jeg ikkje er fornøgd med. Bedre å kjøpe et billig lerret å spandere noken tusen ekstra på projektor. billigare å måtte kjøpe nytt lerret enn ny projektor fordi jeg ikkje er fornøgd med bildet :P

Lignende tråder

1. Dreamscreen lerret
    By agan in forum Lerret
    Svar: 1
    Siste melding: 01-08-2012, 19:49
  2. Dreamscreen 120' lerret skruer?
    By hsvendse in forum Lerret
    Svar: 0
    Siste melding: 12-01-2009, 14:10
  3. Skeivt Dreamscreen lerret
    By Bj-h in forum Lerret
    Svar: 4