D65 Lerret, MÅ prosjektor kalibreres?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

D65 Lerret, MÅ prosjektor kalibreres?

Ser litt på dette lerretet på av shop :DreamScreen V5 Basic DynaGrey D65 16:9 221cm/ 100"

Der står det under at prosjektoren må fremdeles kalibreres.

Er dette noe man kan gjøre selv, eller må man sende den inn for kalibrering?
    Vil jeg merke noe rart med fargene hvis jeg ikke gjør det?.

Takker for svar

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kommer kanskje litt ann på hvor kresen du selv vil være.
    Og selvsagt hva slags projektor du vil bruke, det andre er at det er små forskjeller i optikk og særegenheter fra en modell til en annen, og en full manuell kalibrering som Avshop kan gjøre for noen ekstra kroner kan være den lille morellen på toppen av en god film kveld.
    Og Gorm som de hyrer til denne jobben har måle utstyr til flerfoldige hundre tusen kroner.

Er jo også enkelte projektorer som takler en kalibrering mye bedre enn andre, jo billigere jo mere kan du kanskje gjøre selv.

Selv har jeg overtatt en brukt ukalibrert hw50 og jeg kan ikke selv se hvordan jeg skal få manuelt justert denne bedre så jeg har rett og slett latt være og gjøre så alt for mange justeringer intill videre.

Du kan jo alltids prøve en kalibrerings bd, men om du også handler projektoren fra avshop så ville jeg benyttet meg av en kalibrerings pakke, kan fort spare en del tusenlapper og ta denne med da enn og sende den inn igjen eller hyre en proff til og komme hjem i stua di.

Jeg vil jo sånn sett si at jeg har bra bilde selv om den ikke er blitt kalibrert, men det er kanskje ikke perfekt.

Men bottom line, hadde jeg ikke fått et greit tilbud på en veldig pent brukt hw50, så hadde jeg nok kjøpt en projektor fra avshop og da med full kalibrering, med dems pakke tilbud så trenger ikke det koste mer en enn en par tusen kroner, mens og få den kalibrert etterpå kan bli en del dyrere.

Lignende tråder

1. Prosjektor og lerret til under 10k
    By Larz91 in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 12-07-2010, 22:55
  2. Prosjektor og lerret
    By Ulrik1991 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 13
    Siste melding: 12-13-2006, 22:02
  3. Ny prosjektor og lerret
    By Pixel[N] in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 4