Manuelt eller motorisert

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Manuelt eller motorisert

Hei
    Jeg har tenkt å kjøpe meg et greyline one 240 bredde lerret. Har forstått de slik at på motorisert lerret kan en sette hvor langt ned det skal gå hver gang. Hvordan er dette med manuelt. Er det slik at hver gang en trekke ned lerrete må en holde på trekke opp å ned for å få riktig høyde, eller kan det stilles inn. (tenker på de ganger en har prøvd å få kart på skolen til å henge riktig). Det motoriserte koster jo tross alt nesten 5k mer.

Terje :roll:

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det er med manuelt, men jeg kjøpte motorisert, og har ikke angret, til tross for større kostnad. Er noe med det å kunne trykke på knappen og bare se at jobben blir gjort . Ser med en gang litt mer proffesjonelt ut..men det er meg da...

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Greyline manuelt.Det er bare å trekke det ned i den posisjonen du ønsker og der står det.Det er da forskjellige "hakk" nedover med noen cm. høyde.Det er vel kanskje ikke så mye vits i elektrisk for man må jo legge inn disc i spilleren, det gjør jo ikke lerretet for deg..he he
    Elektrisk er jo "snillere" da med duken.Du får ikke like hardhendt behandlig på den.Hvis du har mulighet så er vel det beste et fast lerret spent ut i en ramme.Det ønsker ihvertfall jeg å få til på sikt....(det var det med plass da).

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Manuelt eller motorisert

Sitat Opprinnelig postet av tepe
    Hei
    Det motoriserte koster jo tross alt nesten 5k mer.

Terje :roll:
    5K var da voldsomt til prisforskjell :? ... Er det i tilfellet levert med radiostyring, eller kun bryter? Er det noen andre forskjeller - f.eks. med/uten kassett på dukrøret?? 220V eller 24V motor?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ca 7000 for manuelt og ca 11800 for motorisert

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar skynet. Da blir det manuelt for meg og

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lerret motorisert og manuelt.

Husk en ting med manuelle lerret er at de med tiden blir litt bulkete. Derimot motoriserte drar ikke i selve lerretet men i selve røret som lerretet ligger rundt. Så da vill ikke lerretet få det rykket hver gang du skal ha lerretet tilbake til start. Eller ned men i mindre grad. Jeg har hatt mange typer.

Når det gelder lerret og stopp posisjon ved nedtrekk så er det en liten metallkule som sitter i endene på røret hvor lerretet ligger rundt. Disse tikker rundt og faller da ned i spor som gjøre at lerretet kan stoppe for hver runde på nedtur.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •