Grått eller hvitt lerret til totalt mørklagt rom? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så stor reduksjon må bety en reel synlig differanse, hvordan oppfattes denne reduksjonen i virkeligheten?

Newcomer Radey sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bruker jeg bare :lol: Tupplur "lerret" da jeg enda ikke vet hvilket ekte lerret jeg skal gå for.

Men jeg har dog fått med pj. 8)

Når jeg skrur fra low til normal... tror jeg det her merker jeg fint lite forandring i lysstyrken.

Men oppsettet mitt er langt fra optimalt da jeg bruker kabling osv av low low end... i avvente på nyere og bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projectorcentral påstår omtrent 300AL i eco-mode etter kalibrering.
    Dette må selvfølgelig være en reduksjon på 300 AL og ikke et lysutbytte på 300AL. Dvs at projektoren har et utbytte på 700AL etter kalibrering i eco modus.

EDIT: Ser ut som jeg må svelge mine uttalelser, da jeg har lest hva som står på Porjector Central ops: Skjønner likevel ikke dette. Bruker en et Hoya filter vil en da kunne ende opp med 150-200 ANSI ??? Hvor er du Hi Fil ? Enlighten me, please ! :shock:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en et Hoya filter vil en da kunne ende opp med 150-200 ANSI ??? Hvor er du Hi Fil ? Enlighten me, please !
    (Jeg er ikke HI-FIL, men svarer allikevel )

Nå skal det sies at PC somregel kommer frem til lavere AL målinger enn andre. Men man må huske her er at tallene de oppgir er ETTER en grundig kalibrering med professjonelt utstyr. Og etter en slik kalibrering er projektoren ofte en del dimmere enn om man bare setter på et filter.
    150-200AL høres lite ut, men i et totalt mørklagt rom med passe lerret ville man helt sikkert fått et greit bilde.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Bruker en et Hoya filter vil en da kunne ende opp med 150-200 ANSI ??? Hvor er du Hi Fil ? Enlighten me, please !
    (Jeg er ikke HI-FIL, men svarer allikevel )

Nå skal det sies at PC somregel kommer frem til lavere AL målinger enn andre. Men man må huske her er at tallene de oppgir er ETTER en grundig kalibrering med professjonelt utstyr. Og etter en slik kalibrering er projektoren ofte en del dimmere enn om man bare setter på et filter.
    150-200AL høres lite ut, men i et totalt mørklagt rom med passe lerret ville man helt sikkert fått et greit bilde.
    Tallene er ikke alltid så mye lavere enn fabrikken sine heller. Epson er rimelig konservative med tallene sine og min TW-100H er oppgitt til 700AL. Projectorcentral kom fram til 623AL etter kalibrering. Det stemmer nok bra siden den lyser opp 131" uten problemer.

Men mange fabrikker oppgir Ansi lumens ved en altfor høy fargetemperatur (ofte 9500 kelvin) og alt av kontrastforbedrende midler avslått. Når man så kalibrerer til riktig fargetemperatur og gråskala samt slår på dynamisk iris el.lign. så er det klart at lysutbyttet synker mye. Derfor er det kjekt å lese tester og slikt og ikke bare stole på tallene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •