120" Lerret til tw9100w

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

120" Lerret til tw9100w

Jeg har en kjellerstue som er 3,3 m bred og 6m lang.
    Det er 3 vinduet som jeg skal dekke med lystette gardiner og veggene er hvite.
    Jeg vil helst ha 120" lerret hvis det går med en sitteavstand på 4-5 meter.
    Hvilket lerret er å anbefale?
    Jeg lurer også på hvilken avstand lerretet bør være ifra tak når takhøyden er 2,40m?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beror på om du skall ha ett rammelerret eller ett manuellt lerret som du drar ned. Ett så stort lerret som manuellt 120" kommer snart att krulla sig då det inte har konstant spänning, och då måste du ha tab-tension.

Är det en dedikerad kjällarstua och inga ungar som har krig med slimes och vattenfärger hade i alla fall jag valt ett rammelerret. Med vita väggar hade man normalt anbefallt ett grått lerret, men vid 120" behöver du nog all hjälp av ljus du kan få och då hade jag valt ett vitt. Upp till 100", absolut en grå duk.

Multibrackets M Framed Projection Screen Deluxe 16:9 120" (265x149) - Lerret - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Den har jag själv, och är mycket nöjd med duken, men mindre nöjd med ramen som var speciell att sätta ihop. Är ni 2 och använder tid och förnuft, vilket är mer än jag besitter, så går det helt fint. I min iver skulle jag absolut ha upp lerret kl 2 på natten..anbefalles inte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte å kjøpe rammelerret ja:-)
    Så du mener at bilde blir bedre med hvit lerret istedet for grått?
    Men overalt jeg har lest har det stått at hvis man har lyst rom så bør man ha grått?

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kissa87
    Men overalt jeg har lest har det stått at hvis man har lyst rom så bør man ha grått?
    Tommelfingerregelen sier det ja for å bevare sortnivå på bekostning av høylys. I og med du tenker såpass stort lerret så er det begrenset hvor mye lys du har tilgjengelig og for å bevare noe av høylyset kan hvit duk være veien å gå.

Du kan redusere lerretstørrelse (ned til 100-105" f.eks) samt sitteavstand for å kompensere for noe av dette.
    Om du sitter på 3,5m og ser på 100" eller 4,5m og ser på 120" så er det oppfattede størrelsen tilnærmet lik. Har du noe å gå på ifht plassering av sittegruppen?

Alle tiltak vil hjelpe - så hvis du kan male vegger i en matt gråtone dempes lysrefleksjoner en del kontra hvite vegger som du har i dag.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan absolutt ha projektor i lyst rom.
    MEN du må ha lyssterk projektor og grått lerret og ikke for stort lerret, med mindre du kan sort maskere deler av rommet hadde jeg ikke overgått et 102" lerret.

Newcomer PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    288
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVshop.no / DreamScreen V4 UltraFrame HD 16:9 265cm / 120"

dette lerrete tror jeg vil passe bra til ditt rom.

120" på denne Pj går helt fint.

kan jo bare sende en mail til avshop og høre om anbefalinger så er du helt sikker

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det rommet ville jeg helt klart gått for grått lerret. 120" er riktignok stort men tw9100 er lyssterk, så det tror jeg kommer til å gå bra. Jeg har tw9000 på 120" grå duk selv. Det er riktignok i en batcave så det blir jo litt annerledes. Pæra mi har rundet 400 timer og lysstyrke er overhodet ingen problem. Kjører den fremdeles i whisper mode.

Hvis du kjøper for eksempel dreamscreen lerret som ble anbefalt her så følger det jo med grå og hvit duk. Da kan du selv velge den du syns fungerer best.

Angående størrelse og sitteavstand som Halair er inne på så er jeg ikke enig i at 3,5m på 100" eller 4,5m på 120" er tilnærmet lik størrelse. Større bildeflate gir en mye bedre opplevelse syns jeg, gitt at bildet holder samme kvalitet selvfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk så mye for svar:-)
    Lurer også på om det muligens er bedre med ett buet lerret,med tanke på at jeg har hvite vegger og tak i rommet?
    Hvilket takfeste kan anbefales til tw9100?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det og sitte nærmere et lite bilde kontra et faktisk stort bilde hadde verdt det samme, så hadde vel de fleste her bare holdt seg til en par slike HMZ-T2 | Personal 3D Viewer | Overview | HMZT2W.CEK | HMZT2 | Sony

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ble det tilslutt kissa87? Du har ganske likt rom som meg å jeg har også kjøpt 120" og 9100

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •