Lerret til Sony VPL-HW30ES i lystett rom - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres eiktig ut det du sier. Sitter selv 2,5 til 3 meter fra lerretet og valgte et hvitt Grandview 92". Kan ikke ha større for ellers får jeg ikke plass til frontekke av høytalere

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laugen
    1 - Har selv kjøpt HW30, men mangler lerret. Hvite vegger og tak, helt mørkt rom. Men usikker på hvilket lerret jeg bør ha. Skal kalibrere pj etter at jeg har kjøpt lerret hvis det har noe å si. 100% lyskontroll.

2 - (100" lerret er 230cm, og tror ikke at jeg vil under. Men som sagt, hvis det er bedre for kvaliteten så gjør jeg det. Sitter 3m fra film veggen.)
    1 - Selv med null innkommende lys så vil vegger og tak kaste en del lys tilbake i rommet. Så selv da kan det være ok med grått lerret. Men hvis du kan bruke mørke veggflater, spesielt i tak og på bakvegg tar du knekken på mye av lysrefleksjonene. I og med sideveggene dine er tett på (smalt rom) så vil også disse kaste tilbake en del lys.
    Men - myyyye er gjort ved å skjerme rommet for innkommende lys 8)

Jeg holder på å bygge kinorom nå og alle vegger er nå gipset (mao veggene er grå/taket hvitt) og her blir rommet forholdsvis lyst med kun PJ som lyskilde.

2 - Ok utgangspunkt er 1,5x bildebredde i sitteavstand (lerret/øyne), resten blir en justering etter smak og filmsjanger. (Bourne-filmene på for stor skjerm er slitsomt). Så med 3m sitteavstand så virker 100" som et bra utgangspunkt. Det er lettere å maskere lerret mindre enn større :-D

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mottok idag mitt 92" store Grandview lerret. Alt virker som bra kvalitet og det ser veldig bra. Dog, istad oppdaget jeg at det er noe slags grå striper som er på duken. (Se bilde) hva kan jeg gjøre for å få dette vekk uten og ødelegge noe?

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet hvordan jeg skal få dette fjernet :???:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare å prøve å vaske det vekk, for lerretet er jo "ødelagt" som det er likevel?. Men du løper selvsagt en risiko for å skape skjolder på lerretet, men med de flekkene der, så har du vel ikke noe valg. Jeg ville prøvd forsiktig med en "lett fuktig" mikrofiber-klut. Går det ikke vekk, så må du jo bare prøve med såpe?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er vel bare å prøve å vaske det vekk, for lerretet er jo "ødelagt" som det er likevel?. Men du løper selvsagt en risiko for å skape skjolder på lerretet, men med de flekkene der, så har du vel ikke noe valg. Jeg ville prøvd forsiktig med en "lett fuktig" mikrofiber-klut. Går det ikke vekk, så må du jo bare prøve med såpe?
    Ja. Det var det jeg lurte på, om duken kunne bli skadet etter slik vasking. Men skal prøves ut. Har disse merkene mye å si på filmvisning?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •