hvit vs Black diamond

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hvit vs Black diamond

Kom over en video hvor de viser hvit duk vs Black diamond duk Magnolia Home Theater Best Buy Training Video SI Screen Innovations JVC Projection Screen - YouTube

Ganske kult hvordan duken gjør rommet så mørkt

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye annet positivt som kan sies om disse Black Diamond dukene, jeg har testet( i min egen kino) G3 1.4 og 0.8 og jeg ville ikke hatt de i min kino. Og skulle jeg valgt noe i den samme gaten hadde det blitt DNP Supernova som er ett mye bedre lerret.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så jo ganske så rått ut når det klarte å holde nesten full lysstyrke i forhold til det andre!

Newcomer Bernssen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Ikke så mye annet positivt som kan sies om disse Black Diamond dukene, jeg har testet( i min egen kino) G3 1.4 og 0.8 og jeg ville ikke hatt de i min kino. Og skulle jeg valgt noe i den samme gaten hadde det blitt DNP Supernova som er ett mye bedre lerret.

Hei kan du si meg hva som ble ugunstig i din hjemmekino med bd 0.8 gain?

Mvh Bernssen
    , Ayon Epsilon, Ayon Eris, Ayon S3, Sonos..

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bernssen Vis post
    Hei kan du si meg hva som ble ugunstig i din hjemmekino med bd 0.8 gain?

Mvh Bernssen
    Gammel tråd, men som importør av SI kan jeg utdype dette noe. Er ellers enig med Andreas i hans betraktninger. SI Black Diamond er ganske enkelt ikke beregnet for bruk i helt mørke rom. Dette lerretet er primært utviklet for bruk i rom med lys og må derfor bedømmes utifra egenskapene ved slik bruk.

Nå har SI lansert et noe rimeligere lerret som heter Slate, og som fås i gain 0,8 eller 1,2. Noen kan lett tro at dette er et "fattigmanns" Black Diamond, men det er ikke helt slikt for i et mørkt rom er dette klart bedre enn Black Diamond, omtrent ikke hot spot og ikke sparkle etc. Har også vesentlig bedre innsynsvinkel enn BD. Fungerer også bra i "halvmørkt" rom, f.eks der man kan blende av men har lyse flater på vegg/tak. Jeg skal om litt sammenligne SI Slate 0.8 gain med dnp Supernova, har mistanke om at de ikke er så veldig ulike selv om teknologien bak lerretene er ulik.

Fordelen med denne type lerret er uansett at man kan ha på noe lys i rommet mens man ser film. Et hvitt lerret krever 100% lyskontroll. Har man det er det ikke til å komme fra at et godt hvitt lerret er det optimale, men så er det også en del som liker den ekstra kontrasten og sortnivået man får fra såkalt "sorte" lerret. Det hele handler litt om preferanser, men naturligvis også hva slags projektor som skal benyttes og ikke minst rommet naturligvis.
    Sist endret av Cappuccino; 04-30-2015 kl 21:45
    Jeg driver Intrepid AV

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappuccino Vis post
    Gammel tråd, men som importør av SI kan jeg utdype dette noe. Er ellers enig med Andreas i hans betraktninger. SI Black Diamond er ganske enkelt ikke beregnet for bruk i helt mørke rom. Dette lerretet er primært utviklet for bruk i rom med lys og må derfor bedømmes utifra egenskapene ved slik bruk.

Nå har SI lansert et noe rimeligere lerret som heter Slate, og som fås i gain 0,8 eller 1,2. Noen kan lett tro at dette er et "fattigmanns" Black Diamond, men det er ikke helt slikt for i et mørkt rom er dette klart bedre enn Black Diamond, omtrent ikke hot spot og ikke sparkle etc. Har også vesentlig bedre innsynsvinkel enn BD. Fungerer også bra i "halvmørkt" rom, f.eks der man kan blende av men har lyse flater på vegg/tak. Jeg skal om litt sammenligne SI Slate 0.8 gain med dnp Supernova, har mistanke om at de ikke er så veldig ulike selv om teknologien bak lerretene er ulik.

Fordelen med denne type lerret er uansett at man kan ha på noe lys i rommet mens man ser film. Et hvitt lerret krever 100% lyskontroll. Har man det er det ikke til å komme fra at et godt hvitt lerret er det optimale, men så er det også en del som liker den ekstra kontrasten og sortnivået man får fra såkalt "sorte" lerret. Det hele handler litt om preferanser, men naturligvis også hva slags projektor som skal benyttes og ikke minst rommet naturligvis.
    Jeg har mer tro på Slate i en kino faktisk, men det ser ut til at den har gode egenskaper i et lyst rom også. Du får vel inn dukprøver på begge Slate modelle Kjetil?
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, prøver også for nye Slate .8 er bestilt.
    Jeg driver Intrepid AV

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •