Seymour AV: Center Stage XD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Det var mitt spørsmål også. Skjer moiré kun på en bestemt størrelse (mot antall pixler)? Som f.eks. "Med denne duken bør man unngå kombinasjonen 112" (16:9) og FHD (1920x1080) fordi man vil få moiré". Eller er det flere "lober" (for å snakke lydspråk) hvor fenomenet oppstår flere ganger etterhvert som bildet blir større? Er fenomenet så "konsentrert" at det er nok å overshoote litt til for å få det til å gå bort?
    I teorien burde det være mulig å si noe slikt, men problemet er at det er mange variabler. Dukene er sannsynligvis ikke 100% like fra en batch til en annen. Projektorene er også forskjellige ettersom disse har ulik fyllingsgrad mellom pixlene basert på teknologi, chip-generasjon, o.l. I tillegg spiller fokus inn - og dermed også optikken og produksjonstoleranser. Jeg tror det er vanskelig å gi noen helt generell regel på hva som fungerer og ikke fungerer. Som Gorm sier så er det ikke mye endring i bildestørrelse som skal til før problemet endres eller forsvinner.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg var selv meget overrasket. Kasteafstand 4.8 på 234cm bredt lærred. Tydelige striber vertikalt i lyse scener. Jeg kunne evt zoome ud til 300cm og se om forsvinder?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •