Heisann

Skal snart bestille projektor og lerret til mitt lille kinorom på 13.5 m2.

Har lest litt rundt på forumet, bruke kalkulatoren til projectorcentral og tror jeg har beregnet rett og tatt noen ok valg, men skulle gjerne ha hatt noen med litt mere peiling til å bekrefte/avkrefte dette.

Rommet er dedikert til hjemmekino, har mørke vegger, mørkt tak og full lyskontroll (ingen vinduer). Avstanden vegg-vegg er bare 340 cm og takhøyden er 235 cm.

Jeg har sett meg ut følgende projector:
(Sony VPL -HW30ES)
AVshop.no / SONY VPL-HW30ES SXRD-projektor Full-HD

som jeg henger i taket.

I følge projectorcentral kalkulatoren og manualen til HW30, burde jeg kunne henge projectoren med linsen ca 280 cm fra lerret og med zoom på maks (1.51) fremdeles få et bilde på 91" (200cm bredt).

Da vil det være en avstand på ca 15 cm fra baksiden av projektoren til bakveggen. (Som er litt lite i forhold til de anbefalte 30 cm i manualen, men satser på at det går bra ?).

Jeg tenker på å bestille dette lerretet:
ADEO Greyvision 16:9 Plano Delux velur 200cm
AVshop.no / ADEO Greyvision 16:9 Plano Delux velur 200cm

Det har en oppgitt gain på 0.9 og burde dermed passe bra til HW30 i et mørkt rom med full lyskontroll. Det jeg lurer litt på er om HW30 er lyssterk nok til at det framdeles blir bra med 3D på grått lerret ?

Alternativet til HW30 (i relativt samme prisklasse, + 4000 kr) er vel EPSON TW9000 som vil gi meg litt mere fleksibilitet i forhold til plassering, og jeg kan nok plassere den lengre fra bakveggen og fremdeles kunne bruke 91" lerret.

Jeg er takknemlig om noen kunne tenke seg å gi innspill i forhold til mine valg av projektor og lerret :-)