Kombi post: Plassering og valg av lerret / projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kombi post: Plassering og valg av lerret / projektor

Hei

Her kommer lige en masse spørgsmål på en å samme tid.. :-D

Holder på å indrette kjelleren nå til hjemmekino, planen er at projektoren skal stå i det tekniske rommet bak hjemmekino´en med et hul igjennem veggen.

Og da må få plasseret projektoren i rigtig høyde, pt har jeg plasseret åbningen på 2m, usikker på om dette er for lavt?

Målene på rommet er: 4,7 x 3,9
    Regner med at sofaen kommer til at være op ca 3,5-3,7

Havde håbet på et 120" 16:9 lerret , men er usikkert på om dette blir for stort for rommet?
    Ved ofte er det hver sin smak, men da dette blir min første kino er jeg på relativ bar bund hva min smak er

Projektoren blir enten Sony VPL-HW30ES eller Sony VPL-HW50ES

Har testet ut Projectors, Projector Reviews, LCD Projectors, Home Theater DLP Projectors at ProjectorCentral.com, men den viser ikke vinkel eller "høyde" på hvor projektoren burde plasseres.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge disse Sony projektorene kan fint plasseres på to meters høyde i din kino. De har optisk linseforskyvning, og bør ideelt sett plasseres innenfor høyden av lerretet (altså et sted mellom topp og bunn på lerretet). Når jeg skriver "ideelt sett", så er det fordi du kan - ved maksimal forskyvning på linsen - plassere projektoren litt over lerretet.

Går du for 120" lerret, så velg HW50. Ved 100" eller mindre, er HW30 et godt valg, da den har mye lavere lysutbytte.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Begge disse Sony projektorene kan fint plasseres på to meters høyde i din kino. De har optisk linseforskyvning, og bør ideelt sett plasseres innenfor høyden av lerretet (altså et sted mellom topp og bunn på lerretet). Når jeg skriver "ideelt sett", så er det fordi du kan - ved maksimal forskyvning på linsen - plassere projektoren litt over lerretet.

Går du for 120" lerret, så velg HW50. Ved 100" eller mindre, er HW30 et godt valg, da den har mye lavere lysutbytte.
    Super, tusind tak for rask tilbakemelding

Blir nok en HW50 i sidste ende, føler mig fristet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •