Noen som har erfaringer med Dream Screen Acoustic HD, matt hvit duk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har erfaringer med Dream Screen Acoustic HD, matt hvit duk?

Har i dag en Sony HW 30 projektor som jeg bruker på et 106 tommers Dream Screen, grått lerret. Jeg har god lyskontroll i rommet og sitter ca 4 m fra lerretet. Projektoren er kjøp fra AVshop og kom ferdig kalibrert av Gorm, og med noen småjusteringer etter egne preferanser er jeg veldig fornøyd med bildet sånn det er i dag.
    Jeg vurderer nå å kjøpe et 120 tommers Dream Screen ProCurve lerret slik at jeg kan ha senteren bak lerretet og får prøvd ut kurvet lerret. Problemet er at for å få et lydtransparent lerret må jeg i tillegg kjøpe et Dream Screen Acoustic HD matt hvit lerret med en gain på 1.1. På AVshop er det ikke noen grå lerret til denne rammen som er lydtransparente.

Ser at Gorm nesten uten unntak foreslår grått lerret, så det jeg lurer på er:
    1 vil dette lerretet gjøre så jeg mister svartnivået som jeg har i dag? Evt andre ting som ikke blir bra eller som blir bedre enn det er i dag.

2 Noen som har erfaringer med dette lerretet og hvordan lyden blir gjennom lerretet?

Noen som har erfaringer eller meninger så setter jeg stor pris på tilbakemeldinger.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om du ønsker kurvet lerret, det er noenposter på forumet med baksidene ved et slikt lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Er klar over ulemper med buet lerret men har et par kompiser som har buet lerret så jeg har tenkt å besøke dem et par ganger til før jeg tar den endelige avgjørelsen. Er nå i første omgang bare ute etter å finne ut vilke alternativer jeg har til lerret som kan passe inn i mitt rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formening om dette lerretet??

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •