Media Mount 108" fra Elkjop

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Media Mount 108" fra Elkjop

Er det noen som har prøvd/sett/hørt noe om det lerretet der?
    Er jo ikke ille pris på det, vist det er bra.

Skal stå i en mørk kjeller, uten vinduer, lady pure color på tak å vegger i dempet sort, pj er en vw90.

Vil dette lerretet passe bra til den, til 2D å 3D? står at det er en gain på 1.0.

Hilsen
    x-til-døden

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte det for 2 mnd siden hos Elkjøp. Bruker det med en Epson TW6100.

Jeg sliter med en lysrefleksjon som er ca 20x50cm i størrelse. Den opptrer på lerretet avhengi av hvor jeg sitter i rommet. Sitter jeg midt i rommet rett under projektoren, er refleksjonen midt på lerretet. På høyre side av midten når man sitter til høyre og venstre side av midten når man sitter på venstreside.

Denne refleksjonen er kun synlig i lyse partier i filmer. Når jeg ser 3D, skinner denne refleksjonen gjennom 3D effekten, slik at man får fokus på det fysiske lerretet istedenfor 3D effekten som kommer ut i rommet.

Om dette er et lerretproblem, eller projektor er jeg ikke helt sikker på. Rommet er kullsvart med molton på vegg/tak. Har ikke gjort noen ekstra innstillinger på projektoren. Den kjører i cinema modus.

Ellers virker det som det er god byggekvalitet på både ramme og lerret.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den refleksjonen kalles hotspotting, og skyldes alt for høy gain (refleksjonsgrad). Blir litt som om du ser projektorlinsen via et "speil" (lerretet)

Kort fortalt, betyr det at lerretet er CRAP, og at du er bedre tjent med å kjøpe noe annet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det innkjøp av nytt lerret for min del. Henger meg så mye opp i det at jeg går glipp av handlingen i filmene jeg ser.

Rommet mitt er 2,81cm bredt og 1,98 høyt. Jeg sitter ca 3,40 fra lerretet. Har som sagt svart molton på vegger og tak. Er så mørkt at jeg ikke ser min egen finger 1 cm fra øyet. Har en TW6100 som jeg ønsker å bruke opp pæra på før jeg går videre til en TW9100.

Hva slags lerret anbefales, som fungerer godt til begge projektorene?
    Hovedvekt på hva som er best til 9100 da dette er projektoren jeg mest sannsynlig vil eie lengst.. Mellom 100-106tommer.

2D/3D 80/20

Jeg har sett meg ut denne:
    AVshop.no / DreamScreen Phantom HD 16:9>2.35:1 Vertical Masking 234cm/106"

Er det bare å sende inn bestilling, eller er det noe jeg driter meg ut på igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maskeringsmulighetene ser geniale ut. Det vil nok heve den opplevde kvaliteten mye.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •