Prosjektor på vegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Prosjektor på vegg

Hei alle, jeg har et problematisk...problem?... Jeg har et langt og smalt rom (6x3,6x2 = L*B*H) Og jeg har prosjektoren på langsiden 4 meter fra lerret som er på kortsiden.

Problemet er at bildet selvfølgelig forskyves til høyre, dette rettes opp med Keystone, MEN! når jeg drar inn hjørnene forblir det fortsatt et svakt lys der det gamle bildet var. Åssen løser jeg dette på en god måte?

Utstyr:
    ADEO(Invideo) 106" Grey ramme lerret
    LG AF115 (SXRD Prosjektor)
    Kingpin Veggfeste

Pga lav tak høyde(2m1cm) så kan jeg ikke ha prosjektoren nærme sofaen, den vil støye og vil bli et hodebry for ned og oppsittinger.
    Lerretet er ca 40 cm opp fra gulvet så bilde må gå veldig langt og skrått over der vi sitter, reiser vi oss opp da vil vi fort blokkere hele bildet, ergo jeg så en bedre løsning med å ha den på side vegg.

Jo mindre deres kloke hoder kommer opp med en ultra løsning

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg forstår deg korrekt så står da projektoren på skrå mot lerret?

Dette vil vel ikke bli helt bra uansett, keystone justering er greit av og til men det går som regel ut over bildekvaliteten.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merka sjøl at jeg hadde hengt lerretet opp ca 7-8cm off center, ikke nok til og trenge mye keystone men det hadde massivt utslag i forhold til fokus og klarhet i bilde.

Eneste gode jeg kan komme med er og se etter noen lav profils takfeste eller så får det vel bare være :\

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smug3l
    Hei alle, jeg har et problematisk...problem?... Jeg har et langt og smalt rom (6x3,6x2 = L*B*H) Og jeg har prosjektoren på langsiden 4 meter fra lerret som er på kortsiden.

Problemet er at bildet selvfølgelig forskyves til høyre, dette rettes opp med Keystone, MEN! når jeg drar inn hjørnene forblir det fortsatt et svakt lys der det gamle bildet var. Åssen løser jeg dette på en god måte?

Utstyr:
    ADEO(Invideo) 106" Grey ramme lerret
    LG AF115 (SXRD Prosjektor)
    Kingpin Veggfeste

Pga lav tak høyde(2m1cm) så kan jeg ikke ha prosjektoren nærme sofaen, den vil støye og vil bli et hodebry for ned og oppsittinger.
    Lerretet er ca 40 cm opp fra gulvet så bilde må gå veldig langt og skrått over der vi sitter, reiser vi oss opp da vil vi fort blokkere hele bildet, ergo jeg så en bedre løsning med å ha den på side vegg.

Jo mindre deres kloke hoder kommer opp med en ultra løsning

På forhånd takk!

Det får du ikke løst, annet enn ved å flytte projektoren til senterposisjon i forhold til lerretet. Digital keystone gjør jo ikke noe optisk, men klemmer bare bildeflaten sammen (komprimerer). Ergo vil projektoren fortsatt lyssette samme flate som før du justerte keystone. Et annet aspekt er at det er totalt ødeleggende for bildekvaliteten. Det vil også være totalt umulig å justere fokus, slik at hele bildeflaten blir skarp

Ville heller gått for en løsning med TV-apparat, hvis jeg har forstått rom-beskrivelsen da?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endret litt på sofa og stoler, så jeg endte med Prosjektor bak, da får jeg bare drite i kinect spill til guttungen =) Da ble det behov for null keystone.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •