Lydtransparent lerret. Krevende for PJ ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydtransparent lerret. Krevende for PJ ?

Er det slik at lydtransparent duk gjør at det krever mer av prosjektoren, enn ellers?

I kinoen min (http://avforum.no/forum/av-rom-konst...struksjon.html) kommer jeg til å sitte relativt nære lerretet,og vil få lyden fra senterhøytaler ut under bildet,som de fleste får. Men jo nærmere man sitter, jo større "skjerm" man ser på, jo mer tydelig blir det at lyden kommer fra et annet sted.

Jeg har tenkt å prøve meg på et selvbygg av lerret, og kom inn på dette med lydtransparent lerret. Vel og bra, fint og flott, men så fant jeg en tråd (som jeg igjen rotet bort), der det sto noe om at det kreves en del av prosjektoren. At den må være veldig lyssterk. Stemmer dette?

Hvordan vil en lydtransparent duk oppføre seg i forhold til min BenQ MS500H ?
    Nå går jeg med planer om å oppgradere til en full hd-prosjektor, men ikke helt ennå. Så lerretet vil nok være på plass før den tid.

Men spørsmålet er jo om prosjektoren min vil klare å levere et bra bilde på et lydtransparent lerret, eller ikke.

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde optoma hd 20 på v3 fra dreamscreen og syntes det fungerte bra!

Med v4 og topcoat er man veldig nerme normal duk, men man mister en del diskant, som må kompanseres med romkorreksjon eller eq.

For og bedre problemet kan man kun bruke 2 lag.
    Kan ingenting, gjør alt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •