Dreamscreen tab tension v3 justering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dreamscreen tab tension v3 justering

Heisann.
    Er det noen her inne som kan forklare meg hvordan jeg endrer endepunkt på Dreamscreen tab tension V3 ? har foreløpig ikke koblet det opp mot forsterkeren slik at det går ned automatisk: Jeg bruker den medfølgende fjernkontrollen når jeg skal ha det opp/ned. Saken er den; når jeg skal ha det ned så stopper det ikke automatisk før det nesten er helt nede i gulvet. Har lest i manualen, men ble ikke mye klokere. Er litt tungvindt å måtte stoppe det manuelt hver gang. Takker for alle svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et tilsvarende lerret, og såvidt jeg vet er det ikke noen automatisk stopp på dette lerretet. Man må stoppe det selv, det er forøvrig litt dumt da jeg må time det så det stopper akkurat innenfor prosjektorens område, tar litt tid hver gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes jo veldig merkelig ut, lurer på hva vitsen er med trigger da. Hvis jeg uansett må stoppe det manuelt så kan jeg like greit starte det manuelt og. Ser for meg at det begynner å gå ned når jeg f.eks slår på projektoren så finner jeg ikke kontrollen, da vil det deise rett i tv benken og velte det som evt står der. Jaja, er ikke første teite kjøpet mitt dette.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan da justere stopp-punktet på disse?
    Mener jeg testet det en gang, og at det var en skrue (og et medfølgende verktøy) der man justerte dette?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Det stemmer at det er to justeringsskruer og ett medfølgende verktøy, men skjønner ikke hvordan dette fungerer. Kan ikke se at det skjer noe når jeg justerer på disse skruene. Husker du om du mått skru mange runder før det skjedde noe Gorm ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det var beskrevet i bruksanvisning hvilken som justerte nedre stopp-punkt?
    Det eneste du skal være forsiktig med, er å justere alt for mye, og ende opp med et nedre stopp-punkt "for langt" nede. Hørte nemlig om en som klarte å rulle ut hele duken, slik at den falt av trommelen.

Ellers ville jeg sjekket med forhandler, for dette er sikkert en "gjenganger" på support-telefon?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer at de er merket, men det var bare det jeg ikke kunne se at jeg endret noe når jeg justerte. Det sto det var stilt inn "optimalt" fra fabrikk og at de færreste trengte å justere, men med mindre de fleste har takhøyde på over 4m kan jeg ikke se at dette stemmer, for lerrete stopper ikke før det når gulvet i stua (2,40m) Men det beste tipset var nok å ringe support. Må bare vente ett par uker da hele stuen er tømt og klargjort for oppussing. Mange takk for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur det skal ligga ein tråd med forklaring på korleis ein gjer dette her inne på forumet...

Newcomer razoredge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah genialt, har alltid fortvilet meg over at dette ikke var mulig. Ser fram til å få fikset dette på mitt lerret også!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk endelig surret meg til å se på dette igår. Det viste seg (som det ofte gjør) at dette var meget enkelt å stille inn, men bruksanvisningen var for min del ikke like enkel. Første feilen jeg gjorde var å stille på den GULE skruen, dette skal du IKKE trenge å gjøre da dette er justeringen for hvor lerretet stopper opp mot kassetten. Det var denne instruksjonsboka refererte til når de sa at den ikke trengte justering da denne allerede var satt optimal. Skal du bokse inn lerret så kan du justere stopp punktet noe lavere. Her skal man være forsiktig og følge med når lerretet er oppe, at motoren faktisk stopper og ikke står og "burer" Når du skal justere nedre stopp punkt er det den HVITE justeringsskruen du skal stille på(litt vanskelig å se hvis lerret er montert på veggen, men den er ved siden av den Gule skruen), her var instruksen noe vag, men det viste seg at for hver omdreining på skruen justerer du stopp punkt med ca èn cm. Når lerretet stoppet nesten en meter for lavt så ble det mao endel runder. med klokka - lerret høyere mot klokka - lerret lavere. For fin justering: juster lerret noe høyere enn det du vil ha det så justerer du det tilbake igjen. Du vil se at lerretet beveger seg nedover når du justerer tilbake igjen. Håper dette hjelper for de som evt lurer på dette.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra, og nyttig informasjon !
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monterte dette for en kamerat for et par uker siden. Fikk det til etter en del knoting, men jeg er enig i at bruksanvisningen elendig. Kjente meg godt igjen i beskrivelsen til lowland

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •