Hjelp til valg av lerret til en Benq PB6100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av lerret til en Benq PB6100

Hei

Jeg er ikke så bevandret i denne AV verden, men har et sterkt ønske om å bli bedre.

Jeg har sakte med sikkert kjøpt meg opp et hjemmekino opplegg, og nå sist så kjøpte jeg en Benq PB6100 prosjektor. Jeg vet at det ikke er verdens beste, men jeg er godt fornøyd hittil.

Av annet utstyr, så sitter jeg på:

Harman/Kardon AVR 5500
    Harman/Kardon DVD 25
    System Audio SA 210 AV (senter)
    System Audio SA 210 (bak)
    System Audio SA 1250
    AV-bass fra Eltek
    Xbox

Men jeg mangler lerret, og har ikke anelse på hva jeg skal kjøpe. Jeg har ikke planlagt å bruke så mye penger på lerret, men det er nok fordi jeg ikke vet hvor mye det utgjør på kvaliteten. Så hvis argumentene er gode nok, så skal jeg vurdere det.

Ser at jeg kan få lerret ned til 1000-lappen, men jeg går utifra at det er så som så. Men jeg tar gjerne i mot råd her.

Prosjektoren min er en sånn DLP-sak, og jeg har lest at den trives godt med et grått lerret, men ikke vet jeg.

Kan noen hjelpe meg, og komme med noen gode råd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte et Euroscreen Økonomi pull-down til min Sanyo Z2. Det kom vel på en tusenlapp med frakt. Mitt sammenligningsgrunnlag er tynt, men jeg synes det er for mye struktur i dette lerretet. Det er svært tydelig spesielt ved panoreringer. Synes i grunnen ikke jeg fikk noe bedre bilde med dette lerretet enn da jeg brukte en gammel rullegardin fra IKEA.

Ak (eller hvem det nå var) refererte til Adeo sine lerreter som helt glatte. Det er i hvert fall hva jeg kommer til å kjøpe meg straks jeg får skrapt sammen litt penger. Da får jeg fordelen av en grå duk også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset. Har lest litt rundt, og kommet frem til at jeg stikker på Ikea i dag og finner en rullgardin. Ihvertfall inntil jeg finner ut hva som fungerer optimalt.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Velkommen til forumet.

Mye bra utstyr du har, sørlig pj'n som helt klart er i verdensklasse :wink: i hverfall hvis pris legges til grunn :lol:

Har samme pj selv og brukte først IKEA tupplur til jeg kjøpte et lerret fra AVshop (ca 1500) er fornøyd med forbedringen dette ga, har ikke sett bilde på grayline (som er vesentlig dyrere) så har liten erfaring med dette. Bruker 4:3 lerret som et 16:9 pga min takhøyde. Ved senere oppgradering vil jeg nok gå over til 16:9 lerret.... Eller kanskje vi skulle gjøre en handel? Det er i hvertfall bra om du kjøper et lerret med sorte kanter for da slipper du bruk av keystone. den sorte stripa skjuler litt trapes form på bilde.

Newcomer nepse sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker dette til min Benq 6100, funker utmerket:

http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=255

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor glatt er det lerretet? Er det struktur i det, eller har produsenten klart å unngå det?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor glatt er det lerretet?
    Jeg har ikke sett nøyaktig det lerretet, men duken er helt sikkert helt glatt. Du vil med andre ord ikke se struktur i duken når du ser film. (Eller noe annet)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •