Lerret til ny hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret til ny hjemmekino

Hei!

Jeg skal bygge hjemmekino, og lurer på om noen har tanker rundt lerret. Jeg vurderer Sony HW30 eller Epson TW9000 som prosjektor. Totalt budsjett er rundt 100 000,-. Blir sittende drøye 4 meter unna, med maks dimensjon opp mot 140". Rommet har 100% lyskontroll. Eneste krav er at det skal være motorisert, slik at det kan skjules.

Hva tenker dere om DreamScreen Tab V3 Basic DynaGrey Black 16:9 120"? Andre forslag? Blir 138" for stort med tanke på avstanden?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med 138" lerret og grå duk, så kan i i alle fall glemme HW30. Den har ikke lysstyrke nok til det lerretet. TW9000 med full spenning på lampen skal kunne fungere, men 3D blir nok en noe "mørk/blass" opplevelse. Da er det i alle fall viktig å få noen til å kalibrere projektoren hjemme hos deg.

Med 120" lerret står du litt friere, men jeg tror fortsatt HW30 blir litt "underdimensjonert". Greit nok at det kan fungere med helt ny lampe, men disse taper seg jo relativt fort. Da er det greit å ha litt å gå på, med tanke på lysstyrke
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Gorm, det er bra å vite! Med så kort sitteavstand blir det kanskje i største laget med 138" uansett. Hva tror du om Epson på 120"? Eller er det andre bedre alternativ? Det er vel grå du som gjelder? Med et totalbudsjett på 100 tenker jeg det blir mye å bruke mer enn 30 på prosjektor?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •