Grandview tab-tension - Hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grandview tab-tension - Hjelp

Bakgrunn:
    Jeg kjøpte et Grandview tab-tension lerret i sommer før jeg fikk projektor. Jeg la merke til at det var noen horisontale stiper men jeg hadde ingen erfaring med lerret eller projektor på den tiden. Så ikke konsekvensen av stripene da. Ventet en periode før jeg kjøpte projektor. Slo til på Action M1 når den vart satt ned med 10k. Forventningen var store når jeg skulle prøve vidunderet. Knall bilder men noen horisontale striper var irriterende, spesielt i lyse partier. Ved visning av tegnefilm framhever stripene seg. Tok kontakt med AV Shop for å høre hva jeg kunne gjøre. Fikk følgende svar derfra:
    ”Grandview tab-tension vil ha noen vertikale striper, det er dessverre ikke noe å gjøre med, og er rett og slett et minimum av hva en må forvente, selv på et såpass rett lerret som Grandview tab tension. Dette er m.a.o. ingen defekt, men en produktattributt. Totalt sett gir Grandview tab-tension allikevel en meget god valuta, da svært få eller ingen andre lerret tilbyr like stor grad av plan overflate. Alternativet er rett og slett et rammelerret. Vi kan tilby deg en god pris på et slikt et, men kan dessverre ikke hjelpe deg videre med ditt tab-tension lerret.”

Svaret gjorde at jeg har mistet tillit til AV Shop. Trodde slike vesentlige produktattributter skulle beskrives for kjøper. Står ikke noe om stripene på produktbeskrivlsen. Et lerret til 8k som tilbys entusiaster bør holde høyere mål. Ser ut for meg som det er en B-vare.

Fremover:
    Jeg kan ikke ha et slikt lerret så noe må jeg foreta meg. Det jeg vurderer nå er å bytte ut duken. Det er sikkert flere måter å gjøre dette på. Alternativene kan være å erstatte hele duken, lime en ny duk utenpå eller skjære av duken innenfor maskeringen etc. Er det noen på forumet som har tilsvarende erfaring med Grandview og kan gi meg gode råd?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har selv hatt et Grandview Tab Tension hengende en stund, og disse stripene er jo svært minimale... MEN, hvis du fokuserer på de, ser du de jo. Uansett, hvis såpass svake striper irriterer deg, er nok eneste alternativ rammelerret.

Du kan ikke få tatt noen bilder å legge ut, eller?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremover:
    Jeg kan ikke ha et slikt lerret så noe må jeg foreta meg. Det jeg vurderer nå er å bytte ut duken. Det er sikkert flere måter å gjøre dette på. Alternativene kan være å erstatte hele duken, lime en ny duk utenpå eller skjære av duken innenfor maskeringen etc.
    Kan aldri tenke meg at det er en god ide'.

Og de stripene du ser forsvinner om duken henger nede litt. Og nei, Grandview Tab-Tension er heller ikke perfek, men allikevel "the next best thing". Det er forøvrig sikkert mange andre som vil kjøpe det, så det burde ikke være noe problem å bli kvitt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må først finne et lerret som jeg er fornøyd med før jeg selger grandview. Kan ikke ha en lang periode uten lerret. Hele prinsippet med tab-tension er veldig bra det, bare så synd at stripene forstyrrer av og til.
    Rammelerret er ikke aktuelt for meg. Jeg har montert grandview over stuevinduene og snekret et gradinbrett som skjuler kassen. Har brukt mye tid på å lage oppheng tilpasset grandview og gardinbrett. Derfor hadde 1.valget vært å kunne benytte kassen med en ny duk. Men jeg skjønner dette ikke er å anbefale. Håpet mitt er at det er en petter smart på forumet som har klart dette med et godt resultat.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må først finne et lerret som jeg er fornøyd med før jeg selger grandview. Kan ikke ha en lang periode uten lerret. Hele prinsippet med tab-tension er veldig bra det, bare så synd at stripene forstyrrer av og til.
    Rammelerret er ikke aktuelt for meg. Jeg har montert grandview over stuevinduene og snekret et gradinbrett som skjuler kassen. Har brukt mye tid på å lage oppheng tilpasset grandview og gardinbrett.
    Dersom du er allergisk mot bølger og streker, og ikke kan ha rammelerret, er et tab-tension lerret eneste mulighte. Du må da kjøpe noe fra en annen produsent som gjerne koster fra det dobbelte og oppover. Alternativt finne brukt (som er vanskelig).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •