Klarer ikke bestemme meg for grått eller hvitt lerret!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klarer ikke bestemme meg for grått eller hvitt lerret!

Har 106" hvitt i en kjellerstue i dag. Veldig fornøyd med størrelsen, men vil bytte ut fra nedtrekkbart til ramme. Jeg har ofte på litt lys bakerst i rommet når jeg bruker den som tv eller spiller ps3. Kun når jeg ser film jeg har det helt mørkt, men da er det helt mørkt også. Ville dere gått for hvitt eller grått?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for grått lerret. Jeg har hatt både hvite og grå lerret og jeg mener grått er det beste nesten uansett. Det kan være 3D krever høyere lysutbytte og ville gjøre seg bedre med hvitt lerret. Men til 2D holder jeg på at grått helt klart er å foretrekke.
    Jeg har selv 106" grått nedtrekkslerret. Men jeg har ikke 3D proje. Jeg vil ila noen måneder oppgradere til 3D proje. Da vil jeg faktisk vurdere å ha to lerret...
    Det gråe lerretet til 2D og ett hvitt til 3D. Begge må da selvfølgelig være nedtrekkslerret slik at en enkelt kan bytte mellom dem. Forhåpentligvis kan de henge så tett at man ikke må justere fokus mellom hvert bytte..
    Vi får se.. :-)

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at jeg ikke er noen ekspert på området har jeg lyttet til Gorm Sørensens råd: Har du fullstendig lyskontroll kan du velge hvitt, hvis ikke - grått.

Ut i fra det han har skrevet i mange tråder og sagt til meg betyr fullstendig lyskontroll ikke bare mørke gardiner, men at det ikke er refleksjoner i tak og vegger. Og mørke, malte vegger reflekterer også, og gir god, men ikke fullstendig lyskontroll.

Det skal m.a.o. mye til for at man skal vurdere hvitt lerret.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Trumpetguy sier så bør man velge hvitt lerret kun hvis man har 100% lyskontroll. Det vil si helt mørkt rom og sort stoff på alle vegger og tak.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg har mørke vegger og tak, men ikke matt maling.. mao, det reflekterer. I tilegg liker jeg ha på litt lys bakerst i rommet, så fremt det ikke er film jeg ser på. Da blir det nok gråtonet lerret på meg=) Takk for hjelpa folkens...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •