Epson EH-TW4400 min første projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson EH-TW4400 min første projektor?

Hei!
    Har vært innom en del diskusjoner her på AVforumet, og landet på Epson EH-TW4400. Dette ser ut til å min første projektor.
    Har sluttført kjellerstuen som kommer til å bli et kombi-rom; opphold, video, TV og bilder.
    Jeg har også vært innom flere diskusjoner når det gjelder lerret, men her kommer jeg litt til kort, for alle rom er stort sett forskjellig når det gjelder utforming, størrelse og farge.
    Min kjellerstuen har hvite vegger, hvitlutet panel i taket og grå fliser på gulvet.
    Avstanden fra projektore til lerretet vil være ca 5 meter. Sitteavstanden til lerrete vil være 3-4 meter.
    Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å henge projektoren i taket, men ønsker heller å ha denne på en hylle opp imot taket siden stuen er over kjellerstuen og er redd for vibrasjoner når personer i stuen går eller løper over gulvet.........
    Så tilbake til lerrete, og spørsmål rundt dette:
    - Hvilken størrelse på lerrete bør jeg velge?
    - Vil det ha noe for seg å kjøpe billige svarte gardiner, tak til gulv, som jeg kan trekke for på siden og veggen bak lerretet når vi skal se film?
    - Om jeg skulle prioritere; er det viktigere å mørklegge sideveggene enn veggen bak lettetet?
    - Siden også taket går i hvitt, bør jeg velge grått lerret?
    - Hvilke kornstørrelse bør lerretet ha?
    - Hadde egentlig lyst på fast lerret, men i og med det er et kjellervindu bak lerretet, må jeg (dessverre) gå for nedtrekkbart lerret.
    - Om jeg "slår på stortromma", kjøper jeg et motorisert lerret........
    - Rommet har tre små kjellervindu (ca 40 cm høye og ca 90 cm brede). Disse planlegger jeg å blende med tradisjonelle rullgardiner (sorte ??)

På forhånd: Takk for hjelpen!

Mvh niruko

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg hadde gått for lerret noe særlig mer en 100-120" jeg har selv hvite vegger tak og har gått for grått lerret. Du mister kanskje litt i farger men får mye igjen i kontrast. Jeg tror også hva refleksjoner angår får du mer igjen for å dempe refleksjoner fra sidevegger og tak enn bakveggen. Jeg hadde en periode et stort stykke scenemolton ( 6m)på den ene sideveggen min (vindusiden) men samboer satte ned foten etterhvert. Da kunne jeg tydelig se forskjell i kontrast når denne ble erstatet av rullgardiner. Men det gir helt greit bilde nå også. Om du Slår på stortromma tror jeg at jeg hadde satset på et tabtension system. Mitt nedtrekkslerret er ikke helt slett og med litt lufting hender det at det gynger litt ved vind. Kornstørrelse har jeg aldri hørt om

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen xxxchefxxx.
    Da blir det nok et grått lerret, 100-120".

Kommentarer til 16:9 lerret med svart ramme?
    Noen erfaringer?

Mvh niruko

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •