Grått lerret best til 3D uansett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grått lerret best til 3D uansett?

Jeg har ikke funnet noe godt svar på dette ved å søke på forumet. Jeg skal selv gå til innkjøp av Epson sin nye 3D projektor, TH-W9000. Fra Epson: "Epson har tatt frem nye bildepaneler for å få mer lys på lerretet når man viser 3D-film, og TW9000 og 9000W (W = trådløs), har hele 200.000:1 i kontrast, med maksimalt 2400 lumen i lysutbytte. (...) Epson har også doblet oppdateringsfrekvensen på 3D, til 480 hz, som er hvor mange ganger de aktive brillene åpner og lukker seg. Noe som bør bety at man kan slippe flimringen når man ser 3D, og samtidig får man mer lys gjennom brillene."

Med dette som bakgrunn, samt at jeg har i tillegg har jeg et fullstendig lystett rom med mørke vegger og tak. Bør jeg velge grått eller hvit lerret? Og hvilket rammelerret eventuelt? Er Invideo Imager 250 Projector Frame 107" Screen 16:9 250x147 Home Cinema VisionGrey Black Frame et bra alternativ? Eller kan jeg bruke Goo Systems spesielle lerret malig? Eller blir dette for "simpelt" ettersom projektoren koster såpass, og kvaliteten er deretter?

Håper noen kan gi meg tips

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paintonscreen 3DHD (polariseringsbevarende) lerretsmaling er vel kanskje også et alternativ, som er litt dyrere enn ande. Noen som har erfaringer med dette produktet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Du trenger ikke polariserings-bevarende lerret til lukkerbriller. Det er kun i oppsett med to projektorer og passive briller du trenger dette.

Med tanke på lysstyrken fra denne projektoren, samt lerrets-størrelsen du antyder, så vil det nok fungere greit med grå duk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •