Anbefalinger av rammelerret?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefalinger av rammelerret?

Hei folkens!

Har i disse mørke høstdagene tenkt til å oppgradere gutterommet litt

Har snust litt på MITSUBISHI HC4000 og tror jeg kommer til å gå for den.

Men trenger litt hjelp ang lerretet. Har ikke noe erfaring ifra projektorer og lerret tidligere så trenger litt hjelp her.
    Har tenkt til å gå for et rammelerret, siden jeg synes det ser mye finere ut. Har også lest at det blir bedre bilde på et rammelerret enn på et "vanlig".

Noen som kan anbefale meg et bra rammelerret som ikke er så alt for dyrt?
    kommer til å sitte ca 3m ifra lerretet så det burdde vel kanskje holde med 92"? eller vil dere anbefale meg å velge et større?
    Rommet består av lyse vegger. De er ikke helt hvite, men kan vel regnes som "kaffelatte" farge:P

vil på forhånd takke for alle svar

Steamy

Active Mr Jetta sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Levanger
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se her..

Finnes mange tråder ute her allerede med samme problemstilling.. se for eksempel her http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1730309 :razz:

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netonnet har fine priser på lerret.
    Har selv kjøpt et lerret fra her og skal snart bestille et større et

NetOnNet - Tv og bilde - Projektor og lerret - Projektorlerret - Projektorlerret 16:9 1/2
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steamy
    ...Noen som kan anbefale meg et bra rammelerret som ikke er så alt for dyrt?
    kommer til å sitte ca 3m ifra lerretet så det burdde vel kanskje holde med 92"? eller vil dere anbefale meg å velge et større?...
    Valgte selv 92" DreamScreen (grått) rammelerret med skråskåret velourramme. Til 3100,- så synes jeg at det gir særdeles god uttelling for ytelse / pris.

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Valgte selv 92" DreamScreen (grått) rammelerret med skråskåret velourramme. Til 3100,- så synes jeg at det gir særdeles god uttelling for ytelse / pris.
    Antar du snakker om dynagrey lerretet. Hvor bra er det på å redusere lysrefleksjon tilbake ut i rommet? Har selv hvitt nå, men vurderer å bytte til grått da jeg ikke har helt mørkt rom.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nb!!

Husk for all del å sjekk at størrelsen på lerret står i forhold til hva PJ klarer å zoome på en gitt avstand.
    Tabell for dette finner du i manualen til PJ.

Finnes også en nettside hvor du kan plotte inn målene du har, men husker ikke adressa i farta....

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også 92" rammelerret og sitter omtrent på samme avstand som deg, og synes det er perfekt. Ville ikke hatt det større ihvertfall. Da hadde jeg fått hekseskudd i nakken

Du kan se bilder på "min hjemmekino" linken under.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar alle sammen

Tror jeg må gå får grått lerret siden rommet er såpass lyst som det er. men er det noen merker dere vil anbefale/ikke anbefale?

tenkte en pris lapp på kanskje 3000 kr. vil helst ikke over det, og hvis jeg får tak i billigere 92" lerret så er jo det bra :-D

Tror projektoren vil ha en avstand på ca 3.6-3.7m ifra lerretet..
    Lang avstand er det du har spiff79?

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøyaktig 3,63 meter, målt med laser

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok Og du har ingen problemer med å få fullt bilde på lerretet på den avstanden?

Har lest at HC4000 ikke har lens shift. betyr det da at jeg må ha prosjektoren rett på midten av lerretet? vil helst ikke ha prosjektoren en meter++ under taket..

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke problemer med min W5000 nei. Men hadde en HC5500 tidligere og den klarte det ikke fra den avstanden. Derfor jeg sier du må huske å sjekke zoomen i manualen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steamy
    ok Og du har ingen problemer med å få fullt bilde på lerretet på den avstanden?

Har lest at HC4000 ikke har lens shift. betyr det da at jeg må ha prosjektoren rett på midten av lerretet? vil helst ikke ha prosjektoren en meter++ under taket..
    Prosjektor er typisk konstruert slik at når det står på et bord lyser den opp et lerret som henger høyere enn bordet, motsatt når den henger opp ned i taket lyser den ned på et lerret som henger lavere enn den selv. Dette bør være beskrevet med en figur i manualen (jeg har kun erfaring fra Epson, som har LS, og her er det en ganske grundig tegning som forklarer dette)

Se side 10 her:
    http://www.mitsubishi-presentations....ual_hc4000.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Oxygon Frame: Oxygon - Oxygon Frame, filmduk filmdukar projection screen projektordukar hemmabio home cinema (fordi det var det billigste jeg fant på det tidspunktet). Jeg er veldig fornøyd med dette, enkelt å montere, solid og lett. Opphenget på veggen er ikke helt intuitivt og heller ikke spesielt solid, men holder fint om du ikke driver og dytter borti det.

Dette har sannsynligvis ikke optimal bildekvalitet, men jeg har ikke noe å sammenligne med, så jeg vet ikke hvordan det ligger an.

(redigert fordi jeg først skrev "multibrackets" som jeg hadde tenkt å kjøpe, jeg har gode erfaringer med disse fra tidligere, men endte opp med Oxygon fordi det var billigere på det tidspunktet)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •