Lerret til BenQ W1000+

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Joarek sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret til BenQ W1000+

Heisann.
    Jeg har nå kjøpt meg en projektor som jeg har hatt lyst på i alle år og er storfornøyd så langt. Men jeg har ventet med å kjøpe lerret til jeg får litt mer råd / erfaring (samt godkjenning av registreringen her på forumet).
    Det startet med at det ble slutt mellom meg og dama og hun fikk med seg TVn. Så siden jeg da var på utkikk etter en ny og revurderte litt hva jeg faktisk brukte TV til (Xbox og streame film fra PC) ble det handel av BenQ W1000+ fra komplett.no.

Jeg har søkt og søkt på brukererfaringer av lerret som tilsvarer mitt "lysforhold" men ettersom jeg er ny i "gamet" blir jeg lett forvirret

Litt fakta om mitt rom:
    Stue i kjellerleilighet med to vinduer. Hvite vegger og lyst tretak malt med et strøk hvitmaling. Avstand fra projektor er 370 cm som gir meg et bilde på 225x125cm (257cm diagonalt) / (101"). Dette er en ideel størrelse for meg 8)

Min bruk:
    Ser mye på film og spiller litt Xbox nå og da. Ser ikke på TV. Jeg har også innstilt projektoren min ifølge anbefalinger for mitt bruk.

Hva jeg lurer på:
    Ettersom jeg til nå kun har kjørt projektoren på en hvit vegg med litt tekstur lurer jeg på hva folket anbefaler meg ang. valg av lerret. Ønsket er å kunne bruke den uten å måtte slukke lyset men inget must.
    Det går til en viss grad slik det er nå men det blir litt for utvannet.

Det jeg tror jeg synes: ops:
    Grått lerret med 0.8 gain for å få mer solid svart og bedre brukbarhet med lys på.

Jeg kom over denne lerret-testen som var veldig fin, der han hadde fått tak i prøvebiter han satte opp for å sammenligne. Er dette mulig fra noen levrandører i landet?
    Her er linken til testen forøvrig: Projection Screen Material Test

Og til slutt litt bilder:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noe budsjett? Litt vanskelig å anbefale uten å vite prisklasse.
    I den rimelige enden kan du f.eks kikke på Adeo Greyvision, Dreamscreen Dynagrey, eller Grandview.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Joarek sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var i den rimlige enden jeg tenkte meg ja. Jeg burde nok skrevet det i første posten som du sier.

Tanken er manuel lerret eller fast montert, 1500,- -/+
    Kan ved nød strekke meg litt på prisen om det har mye å si for brukbarheten.

Hvor ville du anbefalt å titte på disse merkene du nevner?

Edit1:
    Når det står opplyst for eksempel 106" eller h/b. Vil det si at det er totalen med svart kant, eller størrelse på "synsflaten"?

Edit2:
    Denne virket ok i pris: AVshop.no / DreamScreen V2 DynaGrey White AutoManual 234cm/106"
    Men ble forvirret på gain i beskrivelsen. Står både 1.0 og 1.1, hva er riktig?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •