gammelt lerret med glassperler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer thotved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

gammelt lerret med glassperler

Heisann. Skal snart kjøpe meg projektor, blir sikkert en optoma H30 eller en 4805. Fant et gammel lerret som pappa brukte før med en sånn lysbildefremviser, og så lurer eg på om eg kan bruke dette? Det er som sagt glassperler i lerretet... Blir det for lyst? innsynsvinkel?

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: gammelt lerret med glassperler

Sannsynligvis vil det bli for høy gain, slik at for mye lys blir reflektert tilbake fra lerretet, og du kan få en "blendende" effekt der det rett og slett blir slitsomt for øyet å følge med, spesielt hvis du har full lyskontroll i rommet. Men med en lyssvak prosjektor er det jo ingenting i veien for å prøve, så kan du eksperimentere litt med andre varianter, eventuelt ordne demoer hos noen du kjenner, eller noen her på forumet, for å se hvilket lerret som passer best til din prosjektor. Det er også ganske mange tråder på forumet om temaet fra før, du har en ganske stor erfaringsdatabase her som helt sikkert vil være hjelpsom.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg testa et slikt lerret engang med en sp4800, og kan med trygghet si at det overhode ikke anbefales!! Bruk heller laken!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •