Erfaring med DreamScreen Acoustic ultraHD V2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med DreamScreen Acoustic ultraHD V2

Nå som Avshop selger ut DreamScreen Acoustic ultraHD V2 vurderer jeg å kjøpe en slik DIY duk for å lage meg ett lydtransperant lerret men har noen spm...

- Må en lage kurvet ramme (pga moire) eller går det greit også med vanlig?
    - Noen som har brukt samme DIY lerret, og isåfall hvordan har dere festet/strammet det?
    - Blir bildet såpass bra at en ikke vil irrirere seg, eller er det fortsatt såpass dårlig at en bør vente til V4?
    - Hvor stort bilde kan jeg bruke på en BenQ W5000 og likevell få grei nok kvalitet? (har full lyskontroll i rommet)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har prøvd DIY duken ops:

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan lese litt om duken i tråden til "Denonbuster"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar denne opp igjen da det nesten er bare lydtransaprent lerret som mangler nå...

Jeg har ingen org rammer så jeg må uansett lage rammer selv. Lurte derfor på hva som er best utgangspunkt, DIY duken eller en ferdig duk til f.eks. 120" lerret? Er det kanskje enklere å bruke en ferdig sydd duk selv om en skal lage ramme selv?

Og "må" en ha kurvet ramme når en går for lydtransperant lerret (tenker pga morie) eller går det helt greit også med vanlig ramme?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moire kommer av at pixelene til projektor sammenfaller "uheldig" med hullene i duken. løsningen på dette er å "vri" duken noe (mange vrir/tilter duken 15-20 grader).

Buet lerret kommer til sin rett når en bruker linse i forbindelse med 2:35 lerret.

Kjelli

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, så moire problematikken har ikke noe med kurvet lerret å gjør i det hele tatt? Sparer meg for mye problemer dersom jeg slipper å tenke på buet lerret ihvertfall

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få lerret som er tiltet korrekt og du vil ikke ha noe problemer med moire.
    Kurvet lerret trenger du ikke hvis du ikke skal kjøre med linse foran projektoren.

K

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt en slik DIY duk og hvurdere litt fram og tilbake hvordan jeg skal få brukt den... Hadde egentlig tenkt å sy "lommer" i kanten og så trekke en tynn alustang inni så jeg fikk strekt den ut men innser at det er stor sjangs for at det å sy lommer vil medføre "rynker" på lerret. Så da er spørsmålet, hvor kritisk er det dersom det kommer noen rynker på lerretet? Vil dette forsvinne når jeg får spennt det opp? Har aldri vært borti lignende material som dette er lagd av så jeg ble veldig usikker hvor mye/lite det tåler

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bara en tanke, men vad med att limma lommer?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var lerret oppe og det gikk faktisk over all forventning!

Jeg hadde som sagt en plan hvordan jeg ville gjør det, men iom at jeg ikke fikk noen til å sy en lomme før over nyttår fannt jeg annen løsning, stiftemaskin Som sagt så gjort og det ser egentlig ut til å ha gått helt flott, stiftene ser ut til å henge selv med rimelig godt spenn på lerret og resultatet er egentlig bedre enn forventet.

Jeg hadde fra før Invideo rammelerret og det er ramma og spilene fra det jeg nå bruker på Dreamsreen acoustic lerretet. Skar til Dreamscreen lerret akkurat som invideo og spannt det opp, men som jeg fryktet så var det litt mer strekk i Dreamscreen så jeg måtte jukse litt for å få det nok i spenn.

Kanskje ørlite hakk bedre bilde med invideo duken men fordelene med lydtransparent lerret er så store at jeg alt i alt er kjempefornøyd med resultat.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •