Valg av lydtransparent lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av lydtransparent lerret

Hallo folkens,

Selv om "hulen" min først og fremst brukes til musikk blir det en film i ny og ne også. Har derfor planer om å oppgradere litt fremover. Første tiltak er å sette opp en ny vegg en halvmeter ut fra fast vegg og montere lydtransparent lerret her og senter-HT bak lerretet. Fronthøyttalerne vil jeg fortsatt ha på hver side av lerretet. Spørsmålet mitt er hvilken duk jeg bør velge. Dagens lerret er et "DreamScreen V2 DynaGrey xWideFrame 16:9 200cm/92" og jeg ser ikke for meg å endre størrelse eller format på lerretet. PJ er en gammel Epson TW-2000, men har planer om oppgradering av denne. Viktigste argument i valg av ny PJ er bedre panoreringer (MotionFlow/FI). TW-5500 er en kandidat, evt. vente på neste generasjon Epson. Jeg ser for lite film til å forsvare prisen på Sony VW-90. Vil et DreamScreen Acoustic HD funke eller krever det ny PJ? Alternativt DIY ultraHD V2/V3 men blir kanskje mye styr å feste til eksisterende ramme?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående valg av projektor, hvor stor lerretflate skal du ha? Lydtranparent duk "stjeler" en del lys, så skal du ha relativt stort bilde 100+ tommer, så blir nok TW5500 noe "lyssvak".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Angående valg av projektor, hvor stor lerretflate skal du ha? Lydtranparent duk "stjeler" en del lys, så skal du ha relativt stort bilde 100+ tommer, så blir nok TW5500 noe "lyssvak".
    Hei Gorm. Jeg er fornøyd med størrelsen jeg har i dag som er 200cm/92". Etter å ha sjekket enda mer i andre tråder vurderer jeg å kjøpe løs "Acoustic ultraHD V3" duk og enten lage ramme selv eller forsøke å feste på eksisterende ramme. Evt. få tak i en rett V4 ramme på 92" men det tror jeg tar for lang tid for en utålmodig sjel. Når nytt lerret er på plass tar det nok ikke lang tid før litt av feriepengene går til en TW5500.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da står du rimelig fritt med hensyn til valg av projektor. 92 tommer duken klarer nok de fleste uten problemer
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ikke for å hi-jacke tråden, men hvor lav ansi ser du på som lyssvakt, Gorm? Tror du din oppfatningen av litt svakere lys, oppleves like svakt i andres øyne? :wink:
    Litt dårlig formulert kanskje, men regner med at de fleste ikke har sett og prøvd like mange projektorer og bildestørrelser som deg, og dermed; logisk nok, ikke er like kresne, og kanskje ikke engang merker forskjell på om lyset er litt i svakeste laget så lenge dynamikken og sortnivået likevel er tilstede?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •