Greyline i løpemeter... Er det normalt med bulker? se bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Greyline i løpemeter... Er det normalt med bulker? se bilde

Fikk i dag en rull med greyline lerret. Det første jeg ser er at det er bulker hele veien nedover på midten av lerretet. (som på bildet) Det kan virke som om hele emballasjen og lerretet har fått seg en trøkk ved en eller annen anledning. Er dette ting som retter seg ut etter det får ligget en stund? Så også noen andre små ujevnheter som jevnet seg ut etter å ha ligget på gulvet i bare en time.

Trodde greyline ble levert på papprull jeg :-( ...

Noen som har noen tips hvordan man i så fall kan få vekk disse bulkene. Er lite hissig på å sende noen tilbake da jeg trenger lerret nå !!

Fint om noen kan si om de har hatt lignende erfaringer og hva som har skjedd isåfall med bulkene...

Bilde: Slike bulker går jevnt nedover hele midten på lerretet.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så litt rart ut, men det skal uansett strekkes over en ramme. da bør det bli borte. hvis ikke så bør man sende det tilbake
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mister man muligheten for å returnere dersom man klipper i lerretet?

Det må jo nemlig jeg gjøre for å få strukket lerretet opp på rammen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredde
    Mister man muligheten for å returnere dersom man klipper i lerretet?
    Tror nok det er rimelig sikkert ja.
    Jeg ville sendt det i retur med en gang, for jeg tror ikke du klarer å "strekke ut" de krøllene. Det ser jo ut til at duken er skadet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat kjøpt Greyline selv, og det var slike merker på mitt lerret også. Var veldig skeptisk i starten, men etter å ha montert det på ramme så synes det ikke (ihvertfall ikke fra litt avstand).

Hvis jeg går helt inntil lerretet og stiller meg i en bestemt posisjon der lyset treffer "riktig", så ser jeg dem. Regner med at de går heeelt bort dersom jeg strekker lerretet enda bedre, men det får jeg heller ta senere.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde uansett ikke vært dumt om innpakningen hadde vært mer solid, nei. Pappemballasjen virker ganske sjabby. Ville vurdert oppstiving med enten tykk papp, plaststenger eller noe lignende.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der så ikke bra ut Fredde Er det sånn nedover hele midten eller ? Kan jo se ut som om det har lagt klemt en stund.

Kanskje Lygren kan komme med en kommentar ? Så ikke for meg at lerrete skulle være full av bulker nei.

Hvordan strekker man lerrete mer etter at det er montert når man bruker stifter for å feste det ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Prec har du ikke fått min PM?)

Ja Prec, det er slik nedover hele midten på lerretet. De ligger omtrent mitt i lerretet og hvis du ikke skal ha mer enn si 130 cm høyt lerret så ligger bulkene i festesonen. Slik som du hadde tegnet opp hvordan vi skulle kutte så er det bare den ene delen som går på "tvers" som ville fått bulkene synlig i duken.

Jeg fikk beskjed av lygren om "Det mange som ofte melder om samme problem, men skrukkene / bulkene retter seg som oftest raskt ut når først lerretet er montert opp.

Forsøk dermed å montere opp lerretet i første omgang, la det stå en ukes tid, og kom ev. tilbake hvis det ikke retter seg opp!
    "

Jeg er fristet til å montere det opp for å se, men sendte tilbake en melding hvor jeg lurte på om retten til å returnere forsvant dersom jeg kuttet i lerretet. Venter fortsatt på tilbakemelding....Så hvis du leser dette lygren så kom gjerne med en tilbakemelding om hva du syntes vi skal gjøre.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du skal selvsagt få byttet inn lerretet hvis skrukkene ikke retter seg ut, også etter du har klippet det til. Her er det jo fraktselskapet som har vært uforsiktig, og det er uansett de som vil måtte dekke for skadene. Er forsåvidt helt enig at Euroscreen bør gjøre en bedre jobb med selve emballasjen, men du hadde jo en stor "bulk" i selve pakken, og det vil ingen type forpakning være gardert mot (annet enn hardpakket, som i så fall øker pakkekostnad til det mangedobbelte).

Som nevnt er det flere andre som har vært litt uheldige med frakten, men ingen har så langt kommet tilbake å klagen etter de har fått montert opp duken og latt den strekke seg litt... Jeg kan ikke garantere noe selvsagt, og hvis du ønsker, sender vi deg gjerne en ny duk i stedet. Kontakt meg heller på PM/mail for videre avtale, tror det er greiest! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Du skal selvsagt få byttet inn lerretet hvis skrukkene ikke retter seg ut, også etter du har klippet det til. Her er det jo fraktselskapet som har vært uforsiktig, og det er uansett de som vil måtte dekke for skadene. Er forsåvidt helt enig at Euroscreen bør gjøre en bedre jobb med selve emballasjen, men du hadde jo en stor "bulk" i selve pakken, og det vil ingen type forpakning være gardert mot (annet enn hardpakket, som i så fall øker pakkekostnad til det mangedobbelte).

Som nevnt er det flere andre som har vært litt uheldige med frakten, men ingen har så langt kommet tilbake å klagen etter de har fått montert opp duken og latt den strekke seg litt... Jeg kan ikke garantere noe selvsagt, og hvis du ønsker, sender vi deg gjerne en ny duk i stedet. Kontakt meg heller på PM/mail for videre avtale, tror det er greiest! 8)
    Ok, jeg skal høre med resten av spleiselaget først så får du en PM...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •