Blackdiamond - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33

Tråd: Blackdiamond

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er ikkje så lett å bestemme seg for kor bra denne duken er....
    I eit rom der lys er eit problem, så er den nok overlegen i forhold til eit vanleg grått lerret.
    Veit ikkje enno om eg kjem til å beholde lerrete, hadde det hengt i ei stue så hadde eg nok uten tvil beholdt det... men det heng i ein bek mørk kjeller... derfor vurderer eg andre alternativ :-)
    Desverre glemte eg å samenligne bildet med to lerret med lyset på, noe eg kan gjere når eg kjem heim fra arbeid om 4 uker

joa, fargene blir nok litt feil (eller kansje tilogmed mye) men det er jo ikkje sikkert at vallig dødelige merker det, når eg ser en film så føles det heilt greit ut.
    Har prøvd å kalibrere bildet, men da eg ikkje har peiling på hva eg gjer så var det ikkje så lett ;-)

Bildene som er vedlagt er tatt på ukalibrert projektor, mest for å vise hvordan bildet ser ut i forhold til eit grått vanlig lerret.
    Synes egentlig ikkje det ser så gale ut, på stjernehimmel bildet, ser man tydelig hotspotten, og Grandview har mørkere og finere bilde.
    Har prøvd å vise korleis fargene blir gjenngitt, de er sikkert langt fra perfekt men det er ikkje lett å si det hvis man ikkje kan sameligne med noe.... eller de som er trenet til å se slikt ser det sikkert med ein gong.

Sort ser best ut på Grandview... men om det bare skyldes at det er 60% mere lys på BD kan eg ikkje svare på, er vel kansje normalt at sortnivået stig når lyset øker så mye.

Bildene:

Først er der bilde av BD 1,4 og Grandview 0,8, begge er tatt med samme kamerainnstillinger, lyset i rommet er på, spotten over lerrete er 1w LED, resten av rommet er opplyst av 9 stk. av samme type.

Leloo: er Leloo på BD 1,4 (3. generasjon ifølge lev.)
    Leloo og meg: holder eg Grandview 0,8gain framom lerrete :-)

Stjernehimmel på BD: er akkurat tittelen sier.
    BD og Grandview stjerner: er akkurat samme bilde men nå har eg hengt opp andre lerrete forran

Så kommer det noen flere bilder med begge lerretene

før eg avslutter med noen bilder fra Wall-E, de to siste er med lyset på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene som forsvant fra forige post

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    106" BD 0.8 gain er nå hengt opp midt i lokalet til hifihuset med vinduer på hver side. Akkurat nå brukes en HC3800 DLP prosjektor på.
    Mitt gamle Dreamscreen Grayline lerett står på høykant over venstre delen av BD duken.
    Bare å løpe å ta en titt.

PerS

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test: Screen Innovations Black Diamond II HD Projection Screen

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, som ventet, ikke veldig flatterende. Med marginale 30 prosent "off" i forhold til sweet-spot, ser han tydelige uniformitetsproblemer. Det betyr også, at fra sweet-spot vil det være store uniformitetsproblemer, da sidene på lerretet vil være vesentlig mørkere enn senter. Akkurat som vi opplevde på THX seminaret i New Jersey.
    Skjønner godt at man kan ty til løsninger som dette i en lys stue, men ærlig talt, hvorfor ikke gå for en gigantisk plasma i stedet? Projektor i lyse rom er jo ingen god ide, crap blir crap - uansett hva man pakker det inn i. Da er det løsningen jeg sikter til (lyst rom med høy-gain lerret), ikke Black Diamond lerretet. Man slipper unna ett problem, men introduserer mange nye i stedet. For de som likevel velger å gå for et høygain lerret i et rom med dårlig lyskontroll, er nok ikke Black Diamond noe dårlig valg. Mitt poeng er at projektor og lerret ikke fungerer i lyse rom, uansett hva kreativ markedsføring måtte hevde.
    Mulig andre finner dette veldig attraktivt, men for min del vil alt som tydelig vitner om at man sitter og ser på et lerret, være totalt ødeleggende muligheten til å bli oppslukt av handlingen i filmen.

Gleder meg til å kikke på 0.8 duken hos deg, når X3 skal kalibreres. Satser på at den er vesentlig bedre enn 1.4 duken, både når det gjelder uniformitet og fargekorrekthet.

EDIT
    Ønsker å poengtere at jeg ikke har noe i mot Black Diamond lerretene, for innen sitt område (bruk av projektor der projektor ikke burde vært brukt) er de nok blant de bedre på markedet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så selv om jeg tetter vinduene mine helt igjen, så det blir ikke bra bilde i mitt kino rom om jeg maler med egghvit 07 (silkematt)i tak og på vegger? Har kjøpt 30liter i dag. :cry: Evnt, hvor mørkt bør rommet være for å få et "godt" bilde med f.eks. W6500 på 3-4 meter avstand og lerret på 106"

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Så selv om jeg tetter vinduene mine helt igjen, så det blir ikke bra bilde i mitt kino rom om jeg maler med egghvit 07 (silkematt)i tak og på vegger? Har kjøpt 30liter i dag. :cry: Evnt, hvor mørkt bør rommet være for å få et "godt" bilde med f.eks. W6500 på 3-4 meter avstand og lerret på 106"
    07 går desvärre för att vara blank i dessa sammanhang. Det finnes färger helt nede i 01 (Lady Pure Color), men hittar du en färghandel som blandar färger i vanlig 02 base (takmålning) så kan du komma billigt undan. De vill gärna inte blanda 02 då de hellre vill sälja Pure Color för 10X prisen.

Beräkna ca en liter per 10 kvm per stryk men glöm inte grundfärg först. Vanlig takfärg funkar fint som grund.

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he, da kan jeg bare begynne å male taket på ny. Prøvde projektor i stuen med 07 og det var mye skinn fra taket:evil: Ville ha rommet også litt som en lofts stue, derfor prøvde jeg denne malingen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innleggene angående kalibrering er flyttet HIT, da de er off-topic i denne tråden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    he he, da kan jeg bare begynne å male taket på ny. Prøvde projektor i stuen med 07 og det var mye skinn fra taket:evil: Ville ha rommet også litt som en lofts stue, derfor prøvde jeg denne malingen.
    Lite sent svar, men du kan hindra ströljuset från PJ upp i taket genom att täcka en liten, liten del av objektivet (översta delen). Det är rent ströljus från objektivet och ger ingen effekt på lerret. Jag viker ett vanligt A4 papper så det blir en 90 graders kant och lägger ovanpå PJ. Andra tekniker som fungerar är att skaffa ett linsskydd hos en fotoshappe som passar objektivet. Så gör du ett hål i mitten av skyddet, stort nog till att släppa igenom bilden, men att den hindrar ströljuset.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testet 0.8 ennå?

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    ...
    Gleder meg til å kikke på 0.8 duken hos deg, når X3 skal kalibreres. Satser på at den er vesentlig bedre enn 1.4 duken, ...
    Funderer på å kjøpe 0.8 lerretet, men usikker på om det er verdt pengene når jeg leser dine erfaringer. Har du testet det ennå? Skal brukes i mørkt rom. Vurderer også ny prosjektor, og ut i fra hva jeg har lest virker X7 som et smart valg. Tilstrekkelig med ny projektor?

Newcomer Griffin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En svensk privatperson har tagit fram ett liknande material som han kallar för Black Screen. Kostar 187:- (svenska kronor) per tum.

I denna tråd står det mesta:
    Black Screen av Lecvip - Minhembio forum

och det finns "tester" och bilder i stue mot slutet av tråden:
    Black Screen av Lecvip - Minhembio forum

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en brochure med den nye motor version, black diamond stealth. Fremvises på CEDIA.

Side 5: Black Diamond Stealth
    Side 3: Zero Edge - ser også fin ud.

http://www.screeninnovations.com/wp-...2-Brochure.pdf

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •