Type lerett til PTA 700???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Type lerett til PTA 700???

hey!!

Har endelig fått bestilt med prosjektor... :lol: ...Blei panasonic sin nye pta 700..
    Lurer på hvordan rammelerett jeg bør gå for..?skal ha 16/9

faktorer som kanskje spiller inn..?

Blir stua som blei plasseringa, og ser for meg mørke gardiner, rullgardin eller noe for å få absolutt lyskontroll her!

Avstand fra lerett til sitteposisjon er ca 4.7 meter...

helst under 5000 kr...
    hvordan gain..??
    Er 240 cm bredt lerett tingen her..??

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greyline rammelerret kan jo være noe .da får projektoren litt hjelp fra lerretet til å bedre sortnivået, men er ikke rommet ditt 100% lyskontrollert, så kan nok ett hvitt lerret med litt gain være en tanke. AK har prøvd både hvitt og grått med sin lcd, så han kan sikkert komme med noen kloke betraktninger i så henseende
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo selvsagt gi min input på dette..
    Jeg har somsagt testet flere hvite duker, og Greyline (grått). Jeg har pr.idag Greyline i stuen. Det er flere grunner til det, men i hovedsak at jeg har en digital projektor som nyter godt av bedre sortnivå. De hvite dukene fungerte også godt, og ga litt mere "smell" i lyse scener enn den gråe duken. Men allt i allt kom Greyline best ut.
    En tommelfinger regel er at jo bedre kontrast projektoren har, jo mindre bruk har man for grå duk. Men sånn som ståa er idag med digitale projektorer, er det egentlig ingen grunn til å ikke velge grå duk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei David! Du har bestilt 700 allerede? Din heldiggris! :P

Jeg bygde meg lerret til forrige pj, en PTAE 100. Avstand var ca 3,5 meter og jeg hadde lerret på 215 cm ca, hvitt. På 4,7 meter har du jo 2x bredden i avstand med 240 cm, og det er da bra nært perfekt. Jeg foretrekker litt større da, men du må bare se hvor stor plass du har på veggen etc.

Hvis du skal bruke den til tv også bør du også tenke på belysning, er greit å ha et par lamper som lyser opp rommet uten å skinne på prosjektoren. et hjalp meg mye i forrige stua mi.

Sorte gardiner er et must. De holder lyset ute og ser kule ut samtidig

Jeg driver å sikler etter panasonics 700 jeg også.. Hvor fikk du bestilt den allerede nå? Hva var pris og ca leveringsdato?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sjiraff
    Hei David! Du har bestilt 700 allerede? Din heldiggris! :P

Jeg bygde meg lerret til forrige pj, en PTAE 100. Avstand var ca 3,5 meter og jeg hadde lerret på 215 cm ca, hvitt. På 4,7 meter har du jo 2x bredden i avstand med 240 cm, og det er da bra nært perfekt. Jeg foretrekker litt større da, men du må bare se hvor stor plass du har på veggen etc.

Hvis du skal bruke den til tv også bør du også tenke på belysning, er greit å ha et par lamper som lyser opp rommet uten å skinne på prosjektoren. et hjalp meg mye i forrige stua mi.

Sorte gardiner er et must. De holder lyset ute og ser kule ut samtidig

Jeg driver å sikler etter panasonics 700 jeg også.. Hvor fikk du bestilt den allerede nå? Hva var pris og ca leveringsdato?
    Hey!

Har plass på veggen....er bare redd for at det skal bli for stort....sånn at jeg får nakkesleng...er kanskje noe en må rett og slett ta kjangsen og prøve-...

Belysning er jo ikke store problemet for en elektrikker som har ettermontert spotter i hele stua da..med dimmere og soner overalt :lol:
    må på gardinjakt snart ja..

Bestilte Pta 700 fra sverige sist uke...han fikk ikke inn så manga sa han....prisen blir ca 15500 kr ! Dem kan oxo levere til grensa, så kan du hente selv der...jeg var imidlertid så heldig at jeg kjenner ei som har en far der nede...

Han sa siste uka i september......så er ikke så langt unna!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det [Moderator edit: Vennligst ta Pris/forhandler spørsmål i produktjakt kategoriene.] den vi snakker om?

Newcomer Junior74 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører pta700 på adeo ramme (235cm) i stua. Jeg har ikke sammenlignet med andre, men bildet på dette er veldig bra. Er å anbefale

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe AE-700 over nytår. Har sett denne med et Greyline-lerret, men dette synes jeg ikke er optimalt. Grunnen var den synlige strukturen i lerretet. At fargen skal være grå er jeg enig i. Hvilken leverandør/hvilket lerret kan dere da anbefale meg å bruke dersom jeg ønsker et grått lerret, med en så glatt flate (uten synlige strukturer) som mulig??

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adeo
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ringe å bestille ae700 om noen få strakser så jeg trenger nytt rammelerret.. hva anbefaler dere og hvor kjøper jeg det? 16:9 og max 200cm bredt.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonm
    Skal ringe å bestille ae700 om noen få strakser så jeg trenger nytt rammelerret.. hva anbefaler dere og hvor kjøper jeg det? 16:9 og max 200cm bredt.
    Adeo fra avshop.

http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=340

EDIT: Kan eg linka til den? Er det feil karar?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Sitat Opprinnelig postet av jonm
    Adeo fra avshop.

http://www.avshop.no/catalog/product...roducts_id=340
    Kan det festes i taket? Og er det grei pris?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du litt oppfinnsam, så kan du feste det i taket ja. :wink: Det følger med 2 fester som du kan feste opp på ramma. Ja, det er eit meget bra lerret til prisen

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan også anbefale projecta pro cinema "high contrast" som er et grått lerret med gain på 1:1....det har heller ikke den hullstrukturen som greyline har på sine lerret

det fungerer aldeles glimrende til min 7800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endte med et greyline fra avshop jeg da..

Stod levering på 3 uker...tok 5 uker før jeg fikk det..
    I mellomtiden gikk det ned et par hundrelapper...og etter en mail, så skulle jeg selfølgelig få igjen differansen bare jeg sendte kontonr...
    Etter jeg sendte det har de slutta å svare på mail...så kom ikke her å si at avshop er seriøse. Har sendt hvertfall 4 mail om dette.
    Er ikke mye penger det er snakk om her, men er prinsippet og kundebehandling!

så blir spennende hva som kommer ut av detta.... :?:

Newcomer Radey sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Greyline er lurt valg om man ikke har helt bra lyskontroll?

Får jo Grandview med motor til ca samme prisen...?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ann på hvor dårlig lyskontroll du har.. Har du mulighet for å trekke forran gardiner? Direkte sollys?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerrete blir med sola(vinduet) bak seg. Så det blir overhodet ikke noe direkte sollys. Men har ikke store nok gardiner til å dekke hele vindusflaten på vinduer et stykke unna, slik at noe lys slipper igjennom. Vinduene bak tven (og evnt. lerrete) har jeg persienere som bleder ganske bra, samt gardiner foran der igjen. Med fullt sollys ute, blir det likevel aldri helt mørkt. Pådet beste kanskje dimmet vekk 70-80% av lyset.

Men er det litt utpådagen/ettermiddagen begynner det å bli veldig mørkt inne.

Føler jeg har bra lyskontroll, men er ennå et stykke unna helt mørkt. Forøvrig skal det ikke så mye til... en teppe eller noe over de andre vinduene så er også de fikset. Da er det kun det lille lyset som kommer igjennom persienerene og gardiene (ikke tykke) som er igjen...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.avforum.no/forum/viewtopi...&start=615

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du mener vel motsatt?
    Tror ikke det. Skal man i det hele tatt se et bilde i dårlige omgivelser bør man ha en hvit duk med høy gain. Sortnivået blir elendig, men man får ihvertfall bilde. En grå duk stjeler flere hundre AL.
    Dette skrev du i linken øverst. Limte det inn her, slik at lerret disk. foregår her.

"Do you plan to have a dark theater room, with dark walls, ceilings, furniture, carpets? Do you plan to view with no ambient light in the room, just as in a commercial movie theater? If the answer to these questions is yes, then by all means your best solution is a white screen with a high contrast projector. The true videophile will go to great lengths to establish these viewing conditions—this is classic high-end home theater at its best. "

"However, most home theater enthusiasts don't have the luxury of a dedicated, fully darkened viewing room. Projection systems are frequently set up in living rooms, multi-purpose entertainment rooms, and family rooms that have light colored walls, ceilings, drapes, etc. Thus, even when the lights are fully off, the light being reflected from the screen will bounce off of the reflective elements in the room and back onto the screen. In this situation, a gray screen will be more effective at killing this incident light and thus maintaining deeper black levels on the screen"

http://www.projectorcentral.com/whit...on_screens.htm

Du sier det er best med hvit duk i lyst rom, mens projectorcentral sier det er best med grå duk. Og motsatt.

Ble enda mere forvirret nå. Hvem har rett? :? :?: :roll:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grå duk er best, da den demper strølys, hvit duk forsterker dette.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •