Type lerett til PTA 700??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ble enda mere forvirret nå. Hvem har rett?
    Grå duk er best, da den demper strølys, hvit duk forsterker dette.
    Jeg er helt uenig. Jeg har testet begge deler, og hvit duk er mere gunstig om rommet er lyst. Husk at lyset fra projektoren også dempes i samme grad. Det som kan diskuteres er under hvilke lysforhold grå duk begynner å lønne seg. Min mening er vel at dersom man har "ok" lyskontroll, dvs dim belysning kan det ha noe for seg med grå duk. Da har man nok lysstyrke til å få liv i bildet, samt at sortnivået blir bedre enn på hvit duk. I et helt mørkt rom vil jeg si at alle de digitale projektorene jeg har sett drar god nytte av av grå duk iom. at kontrasten fortsatt ikke er høy nok til å få "perfekt" sortnivå. Fordelene med hvit duk er at fargene får litt mere "smell" og er mer korrekte. På en grå duk får man bedre sortnivå og mere dybde i bildet (min erfaring), dette har en direkte sammenheng med bedre sortnivå.

Det er sikkert noen som er uenige i dette, så "speak out".

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi kan være enige i at det her spørs hva som defineres som et lyst rom. Hvis vi snakker dagslys er jeg enig i at hvitt er bedre. Hvis det derimot er en stue med stearinlysbelysning ville jeg gått for grå duk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi kan være enige i at det her spørs hva som defineres som et lyst rom. Hvis vi snakker dagslys er jeg enig i at hvitt er bedre. Hvis det derimot er en stue med stearinlysbelysning ville jeg gått for grå duk.
    Ja, da er vi enige. Det skal jo også sies at har man mye lys i rommet er det jo ikke i utgangspunktet egnet for projektor bruk, samme om man har hvit eller grå duk.

Newcomer Radey sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Stua mi er vel kanskje ikke helt på stearinnivå på dagtid, men det er ingen problemer med å blokke ut mesteparten av lyset. Og med noen få ekstra tiltak blir det enda bedre. Men som sagt, helt bekkmørkt får jeg det ikke pr dags dato annet enn når sola er på vei ned.

Dessuten synes jeg det hadde vært kult med motorisert lerret, men det pluss greyline koster flesk... grandview går til nød... men motor er ikke verdt dårligere bilde uansett hvor høy cool-faktoren er...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stua mi er vel kanskje ikke helt på stearinnivå på dagtid, men det er ingen problemer med å blokke ut mesteparten av lyset. Og med noen få ekstra tiltak blir det enda bedre.
    Som jeg skrev i den andre tråden vil en grå duk passe ditt oppsett veldig bra.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting begynner å vippe mot grått lerret nå.

Men bare så det er spurt om, man oppnår bedre sort nivå også på en lcd med grått lerret, og ikke bare ved bruk av dlp?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men bare så det er spurt om, man oppnår bedre sort nivå også på en lcd med grått lerret, og ikke bare ved bruk av dlp?
    Man oppnår bedre sortnivå på både DLP'er og LCD'er ved bruk av grå duk.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har erfaring med SMS Aero Frame? Har bestillt en Panasonic PT AE700, som skal brukes i et rom med god lyskontroll. Har en varm gulfarge på veggene, og takplater i mørkt trepanel.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pokker

Nå har jo dæven døtte Grandview
    8) 8) MED MOTOR 8) 8)
    ...falt 1500 kroner i pris og det er litt bedre enn før (xxl)...

Ingen som har noe knall gode argumenter for at det er bedre enn greyline uuuuuuuten motor :cry: :cry: når det brukes med ae700 :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt for min del en Projecta Procinema 16/9 high contrast (grå duk) med refleksjon nivå 1:1 (dvs. teoretisk litt lysere en greyline), ganske tung duk (540g/kvm) = mindre bølger? med 5cm svarte kanter og et ekstra 50cm svart drop. Overflate er fra Dalite. Jeg har valgt det manuelt pga kona mi som ikke vil ha noe stygt som henger i stua.

Jeg bør kunne teste det om en uke og gleder meg ganske mye

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av STV
    Jeg har bestilt for min del en Projecta Procinema 16/9 high contrast (grå duk) med refleksjon nivå 1:1 (dvs. teoretisk litt lysere en greyline), ganske tung duk (540g/kvm) = mindre bølger? med 5cm svarte kanter og et ekstra 50cm svart drop. Overflate er fra Dalite. Jeg har valgt det manuelt pga kona mi som ikke vil ha noe stygt som henger i stua.

Jeg bør kunne teste det om en uke og gleder meg ganske mye
    At 540g/m2 er "ganske tungt" er vel kanskje litt å ta i, hva er da lett ? :wink:

Jeg har et Projecta Elpro Electrol 300x173 i bestilling, duktype Matte White M. Vekten på det er 1350g/m2...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mmm..det var litt tyngre, indeed.

Skal du ha det for en ptae 700? Det virker enormt! Hvor mørkt har du det i romet?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av STV
    mmm..det var litt tyngre, indeed.

Skal du ha det for en ptae 700? Det virker enormt! Hvor mørkt har du det i romet?
    Nei, prosjektoren er en Epson TW-100H. Oppgitt til kun 700AL som er mindre enn PT-AE700, men etter kalibrering og aktivering av "kino-modus" på PT-AE700 er nok min mere lyssterk alikevel.

Rommet er 36m2 og 100% lyskontrollert så snart jeg får de elektriske blendingsgardinene. Nå som det er vinter er det ikke så farlig ennå

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •