Noen som har noen erfaring med Adeo lerret? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du har PM (så prøver vi holde tråden teknisk).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skruer som mangler...

Poster her, da jeg synes det blir litt unødvendig å lage en ny tråd.

Kjøpte et Adeo Greyvision Plano Delux 16:9 200cm. lerret for noen dager siden. Skulle montere det opp i kveld, men oppdaget at disse skruene som skal tres inn på ramma for så å holde vinkeljernene på plass mangler.
    Kjipt!
    Men, men, det går alltids ann å skaffe tenkte jeg. Leste så tilfeldigvis tråden "Anfields integrerte kino, snart Cinema Anfield" at "Som en ser er hjørnejernene en god del stødigere enn de gamle var. De trees i tillegg inn i et spor på rammen, og sitter som et skudd. Skruene som stikker opp gjennom jernene er firkantete under, slik at når de sklies inn i sporet, så sitter de fast. Etter at alle hjørnene er tredd på slik, kan de skrues fast med muttere."

Skruene som stikker opp gjennom jernene er fikantede under?, og at når de sklies inn i sporet så sitter de fast? Altså ingen vanlig skrue vi har med å gjøre..

Så hvis noen kunne forklart meg hvordan denne skruen ser ut, tegne en illustrasjon, eller kanskje har et bilde av skruen hadde det hjulpet meg mye!

Eller er det så enkelt at det er vanlige skruer med et litt stort hode?
    Hvis noen vet hvilken lengde det er på skruene, så skrik ut.

Edit: Legger ved en link til noen bilder Anfield har tatt, som viser hvilke skruer jeg mangler
    Må også legge til at jeg fikk altfor mange deler av de andre smådelene, og faktisk en hel haug med små treskruer??

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg har planer om en lerretstest, er det flere lerret dere er nysgjerrige på?
    Adeo og Greyline står allerede på kjøreplanen.
    JA!!! :grin:
    Dette er knallbra, har aldri sett noen sammenlikning av lerret før og nå skal jeg straks kjøpe så det høres bra ut.

Ta med sånn screengoo (?) maling.

Og typer lerret som er grå og finnes i DIY!!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en gammel tråd fra september 2004 som er tatt opp igjen, så testen til Gorm er allerede skrevet og publisert i DVD & Hjemmekino....;-)

Når det gjelder de skruene Magnus K.A. mangler så husker jeg rett og slett ikke hvordan de så ut. Kan sjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Men jeg husker at jeg manglet 1 i posen min. En kan nok få tak i slike skruer i sin lokale jernvareforretning også. Regner med at du fikk mutterne? Lengden på skruen kan en jo måle seg frem til. Trenger ikke være "firkantet" som jeg skrev i tråden, men kantene må passe i sporet slik at skruene ikke "sviver rundt" når du strammer mutteren.

Edit: Kontakt selger (eller importør?) først for å høre om de kan hjelpe, evt. ha noe liggende??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Anfield!
    Muttere fikk jeg med, bare disse skruene som manglet.
    Har i dag hørt med mange jernvareforretninger om de har en slik skrue.

Regner med at skruehodet er firkantet som du sa, men det hadde vel også gått med sekskantet. Det må dessuten være et smalt hode. Skruen skal vel heller ikke være noe særlig lenger enn 1cm.

Dette var det dessverre ingen som hadde, så har nå sendt en mail til avshop, så får vi høre hva de har å si...

Mener forresten jeg har lest et sted her inne at det visstnok er vanlig at disse festene som man henger lerretet i manger, så Adeo må ha en tvilsom "putte-smådeler-opp-i-pose-kar" :?

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmmm... Hvilket nummer er den testen i mon tro? Noen som vet?

Og hvem vant?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Regner med at skruehodet er firkantet som du sa, men det hadde vel også gått med sekskantet.
    Det hadde det...;-)

Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Mener forresten jeg har lest et sted her inne at det visstnok er vanlig at disse festene som man henger lerretet i manger, så Adeo må ha en tvilsom "putte-smådeler-opp-i-pose-kar" :?
    Når det er sagt er det ikke veldig nødvendig med de festene, det beste (og mest "usynlige") er å bruke to skruer i veggen med en hodestørrelse som akkurat går inni dette sporet som dukfestene "sklir" i. Lett å justere lerretet sideveis, ingen stygge fester på toppen og det henger bra stabilt på veggen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    hmmmm... Hvilket nummer er den testen i mon tro? Noen som vet?
    Nr. 8/2004.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •