IKEA-grått er ok?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IKEA-grått er ok?

IKEA selger billige blendingsgardiner som jeg skjønner noen folk på budsjett bruker som lerret. Jeg har en hvitmalt stue, og trenger etter alle solemerker et grått lerret/greyline. IKEAs Tuppelure-rullegardiner kommer også i grått - og det er snakk om skikkelig grått; ikke bare litt. Noen som vet om disse grå lerretsgardinene er grå på rett måte...? Kan de brukes? Og ja, skjønner at de ikke er optimale uansett. Alternativet for meg er hvitmalt vegg, som fungerer sånn tålelig bra -- men ser jo at svart er litt utvaska.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen formening om gråfargen på ikea-gardinen men selv om den er billig så kan jeg nesten garantere deg at du kommer til å kaste den etter kort tid og så kjøpe et ordentlig lerret. (been there, done that)

Mitt soleklare råd er; spar gardinpengene og kjøp ordentlig lerret istedet. De koster ikke allverden og gir en helt annen kvalitet. AVshop.no / Manuelt

mvh
    pølle

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde også kjøpt et rammelerret, grått.

bygde meg selv et 123" rammelerret, kjøpte stoff fra USA og MDF-rammer fra coop obs bygg, samt plastramme for å trekke over.

Jeg tror jeg endte på ca 1500kr +- noe tilsammen, men brukte evig mange timer på det. Stoffet jeg trekte rammen i, hadde jeg liggende fra subwoofer (bilbygging for mange år siden). Spraylimen hadde jeg liggende fra et tak jeg fikset en gang, i en bil.. men om jeg ikke hadde hatt de tingene, ville jeg vel havnet på ca 1700kr++, i tillegg bensin, autopass og en del timer :-P Mitt DIY lerret var jo stort, men det var hvitt.. og overflaten gjorde at det var umulig å rengjøre.

Et malt lerret kan man helt sikkert gå forsiktig over med en fuktet klut, noe jeg ikke kunne.. (var jo ikke malt). Ved å demontere hele lerretet, kunne jeg nok slengt det i maskinen, men det er ikke bare bare, da får du samme jobben på nytt, utenom selve plastrammen jeg brukte til å spenne lerretet over.

Når det er sagt, fikk jeg mange fine timer ut av 123" lerret :-P men hadde jeg kjøpt pj på nytt, ville det blitt ferdig rammelerret, grått, 0.7 muligens(?) i gain.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •