Goosystems - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 201

Tråd: Goosystems

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan går det med påføringen Eidos_?

hos meg går det bra. Endelig ble det tid for maling.
    Malte først 2 strøk basecoat igår, på veggen som jeg trodde var klar...
    Så lovende ut. Fungerte greit å male. Brukte skumgummirulle.

Men, så etter nærmere studier av veggen fant jeg ut forskjellige ting etter de to strøkene med basecoat.
    Det negative var at jeg hadde oversett noen små nupper og en liten forsenkning i en av sparklene. Fram med sparklespaden igjen og på med en liten klatt. Og fram med pussegreier.
    Så har jeg idag pusset ned hele flaten. Det tror jeg var smart faktisk!
    For nå fikk bort mye uønsket tekstur og jevnet bort rugler som blir av tykk oljemaling. Pusset først med 180papir, så med 240. Så ble fin overflate. Men, littegranne ruglete er den fortsatt, men det er jevt over. Det tror jeg kan være bra slik.

Positive med goo-malingen er at den var mye mere dryg enn jeg fryktet.
    Etter 2 strøk så har jeg kun brukt ca 2dl !! Bra det på 220 bred skjerm?
    Maler selvsagt så tynne strøk som mulig. Den dekker greit, men selvsagt ikke som tykk oljemaling 8)
    2 strøk dekker såvidt fullstendendig.

Nå er første strøk med basecoat på for andre gang klint på
    så ting blir nok tilslutt...

Morten.

Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ferdig med å male alle 4 strøkene! Det ser meget bra ut...

Men da jeg dyppet rullen i basecoat og skulle til å male, fikk jeg et lite sjokk! Det var ekstremt vanskelig å få malt et jevnt lag!! Jeg hadde hengt opp lerretet på veggen, noe jeg kanskje ikke skulle gjort. Jeg brukte vel ca. 5dl med basecoat på 2 strøk. Med det andre strøket så jevnet det seg ganske godt ut og så rimelig bra ut!

Heldigvis var topcoat lettere å påføre. Den var tynnere og satt bedre på underlaget. På det siste strøket tok jeg litt ekstra maling på rullen for å få alt dekt. -det fungerte bra! Brukte ca. 5dl her også. Har forresten en 240cm bred skjerm.

Kan nok tro at man kunne bruke vanlig hvitmaling i stedet for basecoat? Den så ganske vanlig ut den grunnfargen. Men basecoat var da også veldig billig!

Det du har fått til ser veldig bra ut Morten! Gleder meg til å se det ferdige resultatet... "Hang on in there!"

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres meget bra ut!

Rart du brukte så mye mere maling enn meg da.
    20cm ekstra bredde utgjør da ikke såå mye.

Har smurt på første strøk topcoat nå.

Jeg syns den var vanskeligere å få bra enn basecoaten!
    Forskjell på folk.
    Eller kanskje på utstyret vi bruker?
    Bruker du også minirull? Skumgummi eller "filt"?
    Jeg sliter med at det blir mye vertikale streker.
    Tror jeg skal male siste strøket horisontalt... For å "utligne" for de 3 forrige strøkene så jeg ikke får synlige vertikale teksturoppbygginger.

For se når det har tørket noen timer. Må uansett ut en tur nå!

Morten.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var litt merkelig at vi brukte så forskjellig med maling! Jeg bruker en (tøy?) rulle på 18cm merke Jordan. GooSystems sa at jeg ville bruke ca. 500ml, derfor kjøpte jeg 1000ml boks. Kanskje du var litt sparsom?

Når jeg var ferdig med de to topcoat'ene så jeg ganske tydelig med vertikale striper. Jeg viste at jeg hadde påført malingen 100%, så jeg lot det være striper. Idag når jeg sto opp var stripene blitt ganske redusert! Jeg kan enda skimte noen striper hvis jeg går tett inntill og ser fra siden.

Men Rolf sa at stripene hans ikke gikk bort etter 1,5 uker, så går ut fra at det er ganske "normalt"? :roll:

GLEDER meg til å teste skjermen, men må nesten vente på mitt returnerte Radeon 9500 kort skal komme... Det er det eneste som mangler. :lol:

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at du brukte så stor rulle har betydning på hvor mye maling som går med.
    Jeg brukte sånn liten minirull i skumgummi. Den er vel 7-8cm brei!?
    Det går mye mindre maling inn i slike ruller, den suger på en annen måte...
    Men, det blir flere drag, og dermed flere striper...

Men, jeg finner trøst i at de vistnok går bort etterhvert!! Krysse fingrene.
    La merke til at basecoatstripene forsvant mye over natten de også...
    Slik er det også for annen maling da...

Malte siste strøket horisontalt. Det utlignet endel, og stripene ble mindre synlige. Tror det blir bra tilslutt.

Har en halv boks ++ til overs om jeg finner ut at jeg skal male på nytt... hehe
    Evt få sprøytet tynt lag på toppen?! :8

wellwell...

Gleder meg til å se imorra!

Morten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer at merkene etter rullingen først vil forsvinne tilnærmet etter en 2-3 uker. En ting jeg har tenkt litt på i ettertid er at det kanskje kunne vært en fordel å rulle over lerretet et par ganger etter siste topcoat...

Når jeg var ferdig med siste topcoat, gikk jeg over lerret en gang til uten å påføre mer maling på rullen, dette er ganske viktig for å utjevne overlapping mellom hvert "rullefelt". Jeg rullet også denne opp og ned, men tror jeg burde istedet kun rulle en' vei på denne siste "utjevningen".

Da jeg brukte en jordan "filt" rulle, og ikke en skumgummirulle, vil jo trådene i rullen på en måte snus når det rulles opp og ned....Bare en tanke :roll:

Jeg kan se antydninger til rullingen fortsatt, men da må det være panorering i bildet samt helt hvit bakgrunn. Ingen av dem som har vært innom og sett på opplegget mitt har lagt merke til dette, selv om jeg har påpekt at JEG ser dette :lol:

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok rådet ditt og gikk over med rullen når jeg var ferdig med siste coat. Men var litt redd for at det skulle bli flere striper ettersom jeg var veldig fornøyd med resultatet! :wink:

Rolf -jeg tror vi bruke samme type rulle, en filt-rulle!

Velvel, får håpe at Komplett snart mottar mitt skjermkort!

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Goosystems glemte å påføre verdi på under 200nok når de sendte pakken! Så nå sitter jeg med en faktura på ca. 250nok... Sløvt gjort.

Akk ja. Skjedde dette med dere også?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble også pålagt toll på sendingen, men det er jo verdt det
    Posten tar jo bare sporadiske kontroller...fikk "Band of Brothers" boksen tollfritt som pakkepost i går :lol:

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, definitivt verdt tollen!

Har brukt nøyaktig 2012,26nok på mitt Goo-lerret!! + en del timer med snekring, da... Det får en kalle et kupp.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fint om dere tar videre prisdiskusjon i korrekt forum, pris -og produktjakt.

Newcomer perulv sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen av dere har testet Goo mot andre typer lerret, eller har noen meninger om fordeler med Goo, (i forhold til andre lerreter) så hadde det vært glimrende. :lol:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har kun testet annet lerret med min gamle Philips LCD (Draper matt), og ikke sammen med min nye CRT...

Positivt med DIY;

- Slett fin overflate uten bølger.
    - Mulighet for å legge et nytt strøk dersom overflaten blir skitten.
    - Mulighet til å påstå at "Homemade by myself!" 8)
    - Performance vs pris :!:

Negativt;
    - Fast montert. :?:

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har jo også forsøgt med DIY lerret, men Goosystems svarte ikke på min mail så jeg gik på byggmaker ! Nu er mitt lerret ment som en "test", skal sikkert både ha ny ramme og lerret med tiden.
    Jeg har brukt vannbasert maling og som Rolf og flere andre har bemerket er problemet strekerne man får når man bruker rulle. Min rulle er filtrulle, Jordan, som andre har brukt, men det og gå over lerretet en siste gang uten maling på rullen gjør ikke helt susen. Strekerne ses nesten ikke medmindre der blir panorert et lyst bilde. Nu skal jeg prøve å gi 2 strøk mere, tror det er viktigt med mange strøk, har nu 2 grundingstrøk og 4 topstrøk. Jeg skal også prøve å gå over malingen med en plastrull som siste finish, blev anbefalt den av byggmaker så vi prøver. Ellers må jeg ha tak i sprøjteutstyr jo !!
    Niels.

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke greit dette nei. Nå har mitt "lerret" stått i 2 uker.
    Bildet er bra, men strekene er fortsatt for synlige.

Har vært å kjøpt en 25cm bred "superglatt" rulle. Skal vistnok gi resultat bortimot som sprøyte.
    Skal legge på et lag til når jeg får tid med denne rulla. Skumgummiruller er vansklig å få det bra med!

Med 25cm bred og horisontale strøk så vil man i værste fall få bare 4-6streker da 8)

Wellwell

Og Niels, Rolf kan sikkert opplyse om hvor stor forskjell det blir på Gooscreen i forhold til matt hvit vanlig vannbasertmaling!
    Det utgjør stor forskjell.
    Overflaten på goo er mere som "krystallisk/metallisk" med glinsende partikler i...

Morten.

Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg hadde også streker etter to lag med topcoat. La på to lag til,og nå er alt veldig perfekt,ser ikke antydninger til streker eller rullemerker i det hele tatt

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jamez.

Ja, nå bruker jeg ikke vanlig hvit maling altså, jeg bruker en grå variant, uten "sølv" i kan man si, den var litt vanskelig å få til. Men, dette er egentlig bare en test, skal bare bruke det inntil jeg får råd til greyline.
    Ellers er resultatet faktisk bra nå, har kjørt lysbilder på det, ja, vet at det ikke kan sammenliknes med projektor, men lysbilderne var faktisk bedre på dette hjemmegjorte enn på mitt Da-Lite silver lysbildelerret...
    Niels.

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestill goo digital grey da? 8)

Bruker silkematt 12 da? eller matt 07?
    farge S1000? (litt sort i hvit maling, lys grå)

Det blir sikkert bedre enn mange av de dårligste lerretene...

M

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt på, (ja det er farlig det), hvis man synes Goosystems er "det bedste" og man har tenkt sig å gå for den så er den vanlige fremgangsmåte gipsplate. Dette valgte jeg ikke av flere grunder, tung konstruksjon, mye jobb plus liten bil å ha den i !
    Lager man sin egen ramme er kanskje den bedste måten å kjøbe et lerret a la http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...9&GrpID=2&s=pl for så å gi det Goosystems. Man slipper masse jobb med slibning og spartling og duken kan man jo bare kutte så den passer i den rammen man nå har tenkt å ha ? Vil dette være dumt ?
    Niels.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, jeg har jo også forsøgt med DIY lerret, men Goosystems svarte ikke på min mail så jeg gik på byggmaker !
    Flere har funnet det best å ringe KBK direkte for bestilling, du har da Goo malingen i posten etter en snau uke!

Sitat Opprinnelig postet av Jamez
    ikke greit dette nei. Nå har mitt "lerret" stått i 2 uker.
    Bildet er bra, men strekene er fortsatt for synlige.
    Det er utrolig viktig å gå over en siste gang med rullen. Ikke tørr rulle da, men uten å påføre mere maling på denne. En gang over hele lerret, uten å legge press mot plata. Tror også det vil bli bedre med 3 strøk topcoat istedet for de 2 jeg selv påførte. Har striper selv ennå, men de er tilnærmet usynlige dersom du ikke vet å se etter dem :lol:

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •