Goosystems - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 201

Tråd: Goosystems

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis...sett igang!! 8)
    Driver faktisk å maler selv..Pusser opp kjellerstuen med maling av vegger, tak og dører. Legger laminat på gulvet også.
    ...puh...varmt i dag ops:

Newcomer Per72 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk malinga i dag jeg også,la på siste strøket akkurat nå.Har ikke fått testet noe enda,er vel best når den har tørket litt. Ser "merker" etter rullinga,men det jevner seg vel ut med tørketiden. Skal komme med tilbakemelding når jeg har testet litt
    Det var varmt i dag ja,men hjemmekinoen og nytt lerret gikk foran bading i dag,måtte bare!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Er det sol ute.....? Hmmm...får vel ta en tur ut av hjemmekinoen og sjekke været... 8)
    Prioritering er viktig, og da er valget ganske klart! En six-pack samt en sånn bruningskrem for å skjule sannheten for kona, så skal alt være klart ja (Nå er også lysstyrken forbedret en del på Goo lerretet...mulig jeg må benytte solfaktor i hjemmekinoen ops: )

For å komme inn på sporet igjen...Faktisk så ble jeg noe bekymret, da jeg fortsatt kunne se tegn etter rulling på lyse partier etter 1.5uke, og hvor filmen panorerte, nå er det heldigvis intet tegn til dette lengre. Det er nok riktig som KBK sier, at det vil ta opp mot 6 uker før malingen er fulstendig ferdig klar. :lol:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet litt,ser tydelig at det er mer "glød" i bildet,og mer 3D effekt. Kontrasten ser også mye bedre ut. Måtte faktisk gå opp et par hakk på brightnes.
    Ser fortsatt spor etter rullingen,men det er mye bedre på ei natt. Håper jeg ikke har rullet på for tynt lag,får i så fall bare legge på et til.Venter spent på å se utviklingen på lerretet. Mer testing må til

I dag har jeg derimot lovet kona å bli med på bading :?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En six-pack samt en sånn bruningskrem for å skjule sannheten for kona, så skal alt være klart ja
    Haha... Lykke til Rolf... Du får sole deg litt i skjul..

Det er bra strukturen i malingen har forsvunnet... Det er ingenting som er så irriterende som å se "mønster" når bildet panorerer..

Mvh

AK

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Termometeret viser 32 grader i skyggen ute. Oppe i stuen er det @£$%€ varmt...inne i HT er det svalt, og nesten litt kjølig :lol: Fruen gikk inn der en tur, bare for å kjøle ned litt.. I disse dager er jeg glad for at det er betong i tak+vegger, mer stabil temperatur er bra :lol:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være deilig nå i disse tider,rommet mitt blir fort varmt,med en diger PJ i taket. Må kjøle seg ned med kald drikke
    Vurderer å kjøpe inn noe "kjøling" etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Om 2 dager er Goo malingen tørket i 4 uker. Her er aller siste screenshoot fra meg :lol:

Det ligger noen flere shoot som jeg tok i dag her.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ser meget bra ut Rolf!
    Nå er det en uke siden jeg malte,og ser stadig forbedringer. Har nå gått flere hakk ned på brightnes. Ser også at det er mer 3D aktig,et mer levende bilde. Sporene etter malingsrullen begynner og forsvinne også,er nesten helt borte nå

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk så endres bildekvalitet en del også fra 1 uke > 4 uker. Regner med at det er marginal endring de siste 2 ukene til 6 uker som da er tørkeperioden på denne Goo malingen.

Viktig også å nevne at jeg har endret noe på oppsettet, selv om overgangen ikke har gitt meg endring i bildet, men jeg er kvitt noe lei hakking i bilde ved panorering i filmene.

Tidligere oppsett:
    Radeon VE 64DDR 1280x768@75Hz

Nytt oppsett:
    Radeon 9000 Pro 64DDR 1280x720@72Hz
    (Ser stort sett kun sone1 filmer)

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig bilde CRT rules

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolf Hult, mulig jeg har misset det, men hvilken overflate har du malet på, gips, spån, eller ???
    Niels.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Malte på gips ja. Hadde allerede 6strøk av min gamle lerretsmaling (Billig Lady silkematt hvit) før jeg la på 2x basecoat og 2x topcoat med ScreenGoo CRT White.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar Rolf Hult, ja, jeg leter stadig etter den optimale løsningen. Mit problem er at jeg har bestemt hvor høyttalerne skal stå, prioriterer lyd fremfor bilde, ihvertfald i startfasen, det betyr mit lerret skal stå foran et lavt, høytsittende ( :?: ) vindue, og jeg tenkte et pulldown var bedste kompromis, men er jo redd for bølger. Så, nu tenkte jeg å lage en gipsplate med sortmalte gerikter rundt som jeg kan hænge opp i kroker når det er filmtid. Platen skulle så støttes av vanlige dørstoppere for neden. Jeg er jo blot litt nervøs for at det blir for tungt, men så er der jo en vis garanti for at kona ikke roter med utstyret når jeg ikke er hjemme, 8) , bra hun ikke hørte dette ! Men, jeg må vist tenke dette helt igjennom.
    Jeg har sendt mail til Goosystems så jeg kommer sikkert til å prøve mig frem med denne malingen hvis ikke jeg gir opp og får pulldown da.
    Gipsplaterne, har du bare pudset de noe ned med sandpapir ? Tenkte det må holde og male de med vanlig maling 3-4 ganger for så og slipe litt ned før Goosystems legges på...
    Hilsen Niels.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg pusset ikke ned platene, da disse har en meget slett og fin overflate fra før. Gipsplatene er pålagt med papir, og er bra grunnlag å benytte lerretsmaling på. Jeg måtte skjøte på mitt lerret for å få høyde 136cm, da enkelt platen er 120cm (240x120cm).

Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Idag kjøpte jeg 2stk gipsplater (240x120), 3 bord, sparkel, rulle, hvitmaling (for å teste overflata) og skruer.

Skal sette i gang med å skru skruer gjennom gipsplata og inn i bordene på baksiden av lerretet. Derreter skal jeg sparkle skøyta og gå over ujevnheter. GLEDER MEG!!!

Sendte mail til GooSystems, men har ikke fått svar. Skal prøve på nytt.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har heller ikke fått svar endnu fra Goosystems, kanskje de har ferie !
    Tænker stadig som en vanvittig hvordan jeg skal få det til, jeg må ha liste rundt gipsplaten. Hvordan jeg skal få den opp på veggen er det store problem, den må henge foran et vindue og må kunne tas ned når der ikke skal ses film. Plate og liste blir jo ganske tungt og vil kanskje vri sig etter å ha blitt tatt ned og opp nogle ganger, arghhh, må ha en ide...noe der er lett å bruke og solidt nok til at ikke hele driten faller ned og så må det være anonymt når platen ikke er på veggen...
    Niels.

Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Niels,

jeg har faktisk akkurat samme løsning som deg!
    Jeg har vinduer med rullegardin, hvordan skal dette gå?? JO!:

Jeg bruker 5 planker til å holde sammen skøytene, som vist på bildet. (midt i, på siden, og 71cm fra hver side av midten). Dette holder alt sammen veldig bra. Nå skal jeg i gang med å sparkle hullene og skøyten på gipsplaten. (skøytet 16cm ekstra, slik at det ble 136cm i høyde).
    Hjørnene er litt "flisete", så vet ikke hva jeg gjør der... Tar vel litt sparkel der også!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, meget bra, takk for bildene, i min iver hadde jeg ikke tenkt på å ha skruer igjennom gipsplaten, (for jeg hadde egentlig satset på 1 plate, 199x125 cm ca.), men selvfølgelig går dette an, bare man spartler fint. ops:
    Men, blir ikke dette tungt ? Gipsplaten veier en del i sig selv.
    Mangler stadig en løsning på noe der skal holde det på veggen..., enten kroger der holder det i toppen og dørstoppere det hviler imot nede eller noe andet. Skulle egentlig ha en 10 cm list rundt gipsplaten der er malt sort.
    Hilsen Niels.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med et rammespent lerret.Slik som kunstmaler bruker.Vet ikke om goo egner seg på slikt underlag.Men her er en link som viser hvordan en slik løsning kan se ut.Blir ganske lett i forhold til gips. http://www.artmartyr.com/colombini/stretch.html skroll sideveis så ser du fremgangsmåten.Viser også hvordan en forbehanler lerretet før maling.
    Ville tro at en så stor gipsplate med rammer og div avstivninger fort kan bli 30-40 kg.ikke noe lette saker,+ at gipsplater kan fort få skader og faktisk knekke ved litt feil behandling.Har montert en del gips opp gjennom tida så det har jeg smertelig fått erfare.

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •