Goosystems - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 201

Tråd: Goosystems

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alle projektorer har en "Brightness" funksjon...under særtilfeller (blek hud, sløve øyne) er det også effektivt å se rett inn i linsen. 8)

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ... må si meg helt enig med Rolf. Eneste problemet for min del er at jeg ikke har et dedikert rom for hjemmekino så ifølge madammen ødelegger jeg jo hele leiligheten. Litt gøy må man jo ha

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen allesammen. Satt og tenkte litt sammen med snekkeren min igår før vi gyver løs på bygging av ramme til lerretet. Er det noen som har erfaring må å bygge buet lerret av gips. Tror dem har buet lerret på colosseum. Hadde jo vært litt kult å ha noe slikt i stua da. Og hvordan er det å bøye gips, må vel ligge bløt en stund vil jeg tro. Noen som har erfaring med dette?

PT

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gunnar har bygd seg buet lerret (såkalla "Torus" lerret), men han har ikkje brikt gips. Meir info om det finnes :arrow: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=910

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk skal du ha Jolly. Dette så rimelig krevene ut og i og med jeg ikke skal bruke noe High gain greier så er det vel sannsynligvis ingen vits.

PT

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Skal egentlig kunne gå greit å bygge buet lerret dersom dette skal være fastmontert allikevel.

Ser for meg at med en' stender på hver side fra gulv til tak, samt en på midten trukket noe mer tilbake i.f.t de to ytterste, burde det gå greit å sette en f.eks gipsplate i "bend".

Dersom buen må være mer enn plata takler, kan en tynnere f.eks huntonittplate benyttes.

Dette må definitivt sjekkes når ny HT påbegynnes hos meg. Med Goo malingen økes gain-kurven for hvert ekstra lag som påføres av topcoat. 2 lag skal tilsi ca 1.5Gain.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha sier du det ja... det høres jo rått ut. trodde det var omvendt jeg skjønner du. da må jeg kanskje teste å se hva som skjer. Har kjøpt meg 4 plater av 120X240 så jeg kan jo prøve å feile eventuellt. itillegg har jeg 2.3 liter topcoat. Takk for tips som vanlig

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som har testet å lakere lerretet med screengoo?. må man tynne ut malingen med noe før man lakkerer.

Jeg testet forrøvrig å rulle lerretet forrige gang, men jeg oppnådde ikke optimal effekt da jeg kan se horisontale striper i lerretet, så jeg tenkte at jeg skulle teste en gang til med å sprøyte lerretet.

Etter som jeg har forstått så skal dette være den optimale måten å aplikere malingen på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

buer

har ikke testet dette selv, men er snekker av yrket og vet andre som har gjort det.

De lagde buede vegger med 9mm gips som ble liggende i vann en kort stund. få min. gips blir som oftest som ny når den tørker.

etter dette kunne platene bøyes i alle retninger. (på en tre ramme eller no)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Startet på mekkingen av nytt lerret i dag. Da dette er en midlertidig oppsatt dedikert hjemmekino, har jeg derfor laget meg et rammelerret som kan tas ned når flytting ut av leiligheten er klar.

Jeg kommer i nytt hus til å bygge større lerret (og kanskje buet lerret...). Lerret jeg har laget nå kan derfor sikkert komme til nytte for andre

Laget rammen ved å bruke 4" glattkant bord med profil på 1". Lerrets "plata" (huntonitt 6mm) kan da legges inn i rammen, og på baksiden legges trekant list 2x2cm til å holde platen på plass i rammen.
    Trekantlistene festes med skruer, slik at platen enkelt kan tas ut av rammen for e.v.t nytt strøk med maling senere...

Plate behandles med 3strøk vanlig Lady silkematt hvit som grunning.
    Deretter legges 3strøk med Screengoo basecoat, med påfølgende 2strøk Screengoo topcoat.

Lerret henges på veggen v.hj.a 2stk enkle vinkeljern.

Størrelsen er 200 x 120 cm (16:9).

Noen bilder http://rennfast.dns2go.com/Public/images/lerret/

Her vises forskjellen på Screengoo CRT White basecoat og Lady Silkematt hvit (som egentlig IKKE er særlig hvit da :wink: ):

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Her er lerret på plass i rammen, og trekantlistene settes på plass for å presse platen skikkelig på plass mot falsen:

Fikk ikke nok Screengoo maling, så denne er foreløpig behandlet med 3 lag Lady Silkematt, og 3 lag basecoat. Overflaten ble skikkelig fin den, men gain antas å ligge på rundt 1.0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Der var lerret på veggen. Dette har vært et kjekt prosjekt på en ellers grå lørdag (tenker på været da)... :lol:

Litt mer oversikt av mitt nye "rede" :wink:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bedre å bruke et buet lerret med CRT-projektorer?jeg skal ha meg et nytt lerret til min Barco proj,så jeg lurer litt på om jeg skal lage meg et buet lerret :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Meningen med et buet lerret er vel først og fremst at det da er mulig å ha svært høy gain ( >8.0) og at en slipper refleksjoner.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp denne gamle tråden. Hvor bestiller dere fra? Når jeg ser på http://www.goosystems.com/index.php?cont=howtobuy står det kun oppført en som International.. Er det denne, eller benytter dere noen av de canadiske?

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dyrt.. Trenger ikke complete set. Vil havne på litt over halvparten fra utlandet. Tror jeg tar kontakt med Goosystems direkte. Etter svar fra en canadisk webshop anbefalte de meg det.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dyrt.. Trenger ikke complete set. Vil havne på litt over halvparten fra utlandet. Tror jeg tar kontakt med Goosystems direkte. Etter svar fra en canadisk webshop anbefalte de meg det.
    AVshop kan kanskje skaffe enkle spann også.. Forøvrig kommer du til å bli henvist til Norge igjen når du prater med Goosystems.
    Uansett er det verdt det kontra vanlig vegg/tak maling.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Tror direkte nummeret til Ken ble lagt inn tidligere i tråden her. Ring ham, så får du garantert malingen tilsendt (han slo av på frakt+dobbel levering til meg).

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rolf:
    Ja, jeg så det. Må nok heller hive meg over telefon.. Så langt har jeg bare sendt en mail til en eller annen Kevin på Goosystems. Foreløpig ikke noe svar.

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •