Hjelp med valg av lerret... elektrisk....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med valg av lerret... elektrisk....

Skal kjøpe meg elektrisk lerret til min Action M1. Hadde planer om ramme, men på grunn av at jeg skal ha det i stua, må det jo være litt WAF da.....

De jeg har pekt meg ut er enten Grandview Crystal Motorisert 16:9 200 eller Grandview Elegant Motorisert 16:9 200 cm.

Jeg vet det ikke er greyline, men skal også brukes i litt opplyst rom når vi skal se tv, så da er det vel bare en fordel at det er hvit?

Vurderer og kjøpe en av de overnevte nå, og så kjøpe et tabtension greyline senere når jeg får spart litt igjen, og ha muligheten til å bruke begge, skal uansett bygge lerretet inn i en kasse i taket.

Men tilbake til det jeg skulle spørre om....

Er det noe poeng å kjøpe Grandview Elegant fremfor Crystal? For meg virker det som at det er først og fremst selve utførselen på kassetten som drar opp prisen , og den skal jeg jo gjemme bort uansett.....

Noen som har erfaringer med at det blir fort bølger på disse lerretene?

Noen som mener jeg er helt på jordet, og burde heller valgt et annet lerret? Speak up! :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei Tom! Grandview Elegant har i tillegg til den kraftigere kassetten/motoren en noe bedre kvalitet på duken. Mens Crystal leveres med matt hvit fiber, leveres Elegant med et mer fleksibelt materiale, begge med gain 1.1. Dette sistnevnte materialet er det de benytter på de mest kostbare Da-Lite lerretene (samt tab-tension og rammelerretene fra Grandview), mens det andre er det sammme som benyttes på standard Da-Lite (fra samme fabrikk). Rent generelt vil det fleksible materialet ha en noe mindre "ru" overflate, samt også være noe mindre bølgete da det lettere strekkes ut.

Begge typer er imidlertid meget gode i forhold til bølger, helt på høyde eller bedre enn Greyline. Greyline benytter fiber med en grå coating, og tilsvarer faktisk mer i retning Crystal rent overflatemessig (litt ru overflate).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •