Male "lerret" rett på vegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Male "lerret" rett på vegg?

Jeg er helt ny på alt dette, og sitter med en gammel PT-AE700 i en fuglekasse fra OBOS. Nettopp fått den, og sender nå rett på hvitmalt striebelagt vegg... Jada - jeg skjønner at dette ikke er optimalt... Hvordan vil det funke om jeg maler et "lerret" rett på veggen? Veggen har en god del struktur. Poenget må vel være å skifte fra hvit bakgrunn til en gråtone? Tanker, erfaringer - tips til maling/tone?

Og; kjøper gjerne et grisebillig brukt lerret...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av filmglad
    Jeg er helt ny på alt dette, og sitter med en gammel PT-AE700 i en fuglekasse fra OBOS. Nettopp fått den, og sender nå rett på hvitmalt striebelagt vegg... Jada - jeg skjønner at dette ikke er optimalt... Hvordan vil det funke om jeg maler et "lerret" rett på veggen? Veggen har en god del struktur. Poenget må vel være å skifte fra hvit bakgrunn til en gråtone? Tanker, erfaringer - tips til maling/tone?

Og; kjøper gjerne et grisebillig brukt lerret...
    Dersom du har strie på veggen vil jeg absolutt anbefale deg å kjøpe et lerret. Heller et billig lerret en å "male lerret" på veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første "lerretet" jeg lagde var en huntonittplate som jeg kappet til i rett størrelse, og malte denne med matt S2000 farge på den glatte siden. Ble egentlig ikke så ille det mtp. på pris og slikt. Så det fungerte for meg i et par år.

Men har nå kjøpt et skikkelig lerret, og det er egentlig stor forskjell. Men som en grei førsteløsning, så kan huntonittplate fungere.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tonern
    Første "lerretet" jeg lagde var en huntonittplate som jeg kappet til i rett størrelse, og malte denne med matt S2000 farge på den glatte siden. Ble egentlig ikke så ille det mtp. på pris og slikt. Så det fungerte for meg i et par år.

Men har nå kjøpt et skikkelig lerret, og det er egentlig stor forskjell. Men som en grei førsteløsning, så kan huntonittplate fungere.
    Jeg har gjort det enda værre og bruker det fortsatt...

Kjøpte en sponplate type stor og en bøtte maling av typen som ble anbefalt på forumet her... Malte og slipte mange ganger..
    Brukte listverk fra dører i et gammelt hus å la sort-filt på disse, og skrudde de sammen med vinkeljern til en ramme...

Dette har jeg hatt opp på 3 steder vi har bodd, å har det fortsatt på kinorommet her...
    Dette ble da et 90,5" 16:9 "lerret"...

Med ny projektor blir det dog et dreamscreen nedtrekk lerret på meg..
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Hvor stort lerret trenger du? Har en del lerretsduk liggende. Vet ikke hvor du holder til men du kan få noe til hentepris hvis du har mulighet for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lerret

Bor i Oslo. Trenger vel ca 2,5 m bredde og 1,5 m høyde... ...er ikke det sånn ca proporsjonene da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •