DreamScreen Tab V3 16:9 vs. Euroscreen One 2.35:1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DreamScreen Tab V3 16:9 vs. Euroscreen One 2.35:1

Driver og grubler veldig på om jeg skal velge 16:9 eller 2.35:1 lerret. Plusser og minuser med begge deler, så får ikke bestemt meg. Det som da kanskje vil være avgjørende er kvaliteten på lerretene. Jeg må ha nedrekkbart, og for meg i min prisklasse, ser det da ut til at jeg har følgende to alternativer:

DreamScreen Tab V3 16:9
    Euroscreen One 2.35:1

Innspill på kvaliteten på disse to?
    Evt. kom med andre tips, hvis det er lerret jeg har oversett i samme prisklasse.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har prøvd en av disse, eller begge, som kan fortelle om sine erfaringer? Spesielt modellen fra Euroscreen, som jeg har lest veldig lite om.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dreamscreen er en lerrets type jeg har vært relativt fornøyd med så lant. Noen år for å si det slik.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for innspill Men nå heller jeg mer og mer mot Euroscreenen, for tror jeg går for 2.35:1. Men skulle gjerne hatt noen kommentarer på kvaliteten til den Euroscreen-duken...?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i kontakt med Dreamscreen for å høre om 300cm 2:35:1 tab-tensioned og de sa dette trolig kommer i neste shipment (ellerno, husker ikke ordrett). Jeg venter altså på dette.

Men samtidig trenger ikke jeg mitt lerret før 15. mars. Mulig du IKKE kan vente, men tenkte det var greit å si fra

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stratcast
    Var i kontakt med Dreamscreen for å høre om 300cm 2:35:1 tab-tensioned og de sa dette trolig kommer i neste shipment (ellerno, husker ikke ordrett). Jeg venter altså på dette.

Men samtidig trenger ikke jeg mitt lerret før 15. mars. Mulig du IKKE kan vente, men tenkte det var greit å si fra
    Takk for tips, men jeg vil nok ikke vente så lenge nei Jeg har selv spurt AVshop, og de sa bare at DreamScreen ikke hadde nedtrekkbare lerret i 2.35:1. Hvis dette var på vei inn i løpet av kort tid, så regner jeg med de hadde sagt ifra.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Jeg ville IKKE brukt 8000 på et non-tensioned screen.
    Kjipt når det kommer bølger på det etter 6-24mnd (her snakker jeg av erfaring x 2...).
    Finnes en Euroscreen til rundt 17k som er tensioned, men det blir for mye for meg dersom litt venting kan gi meg Dreamscreen til noe lavere pris.
    Derfor jeg avventer til jeg ser Dreamscreen sin pris (som jeg mistenker blir nesten like dyr eller like dyr som Euroscreen sin tensioned-løsning dessverre).
    Det logiske er at det blir lansert til samme eller evt. lavere pris pga. mindre lerretsmatriale, som v4 tab-tensioned i 16:9 (10k for 300cm).
    Men tipper de vil melke markedet så lenge konkurrentene er så dyre som 16-17k på tilsvarende 2:35:1.
    Om ikke Dreamscreen priser seg høyt, tipper jeg AV-Shop gjør det (de er ikke akkurat kjent for å være billig).

Mail fra Dreamscreen 30.10:

Hi

Thanks for your suggestion!

Our next incoming batch of V4 Tab screens will probably include 2.35:1-masked screens.

Best regards,

DreamScreen

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg, men garantien/reklamasjon bør vel dekke bølger. Selvsagt kjedelig å måtte sende inn og sånt uansett. Men kanskje jeg tar sjansen, så jeg slipper å vente. Så kan jeg evt. selge det andre når/hvis det kommer andre bedre løsninger på markedet.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med AV-shop, og de sa at Euroscreen hadde tykkere duk på lerretene sine enn Dreamscreen. Så skulle ikke være noe problem selv om det ikke var tab-t.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •