To lerret, ett 1:1 supplert av ett 16:9 - God idé?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

To lerret, ett 1:1 supplert av ett 16:9 - God idé?

Jeg har lenge ønsket et perfekt tilpasset lerret til min X1 prosjektor, slik at ytterligere maskering utover det selve lerretet har å tilby, ikke er nødvendig.

Jeg har i dag Projecta Proscreen 1:1 180x180, men klarer ikke fylle opp mer enn ca. 158cm i bredden (ikke ille som det høres ut pga. maskering på sidene).

Ønsket er hovedsakelig bedre maskering ved film, noe som kun kan løses ved å kjøpe et 16:9 lerret, men setter jeg prosjektoren til å skalere 16:9 er jeg, naturlig nok, ikke helt fornøyd med bildet siden jeg da mister sårt trengte pixler fra native 800x600 ved 4:3.

Kanskje løsningen er to lerret, beholde nåværende 1:1 for data og ett nytt 16:9 for film?

Problemet er da å finne 16:9 lerret med synlig bredde på maks 158cm, da gjerne greyline. Kan selvfølgelig lage rammespent, men dette blir upraktisk da lerretet hele tiden må flyttes.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikea tupplur (greyline) leveres i bredde på 1.60m synes jeg å huske.. :wink:

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten og ha sett det, ønsker jeg å dømme det til å ikke være noe for meg :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •