lerret til sony vpl-vw60??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lerret til sony vpl-vw60??

eg har nylig kjøpt med en sony vpl-vw60, og merket jo da fort at det gammle lerret var altfor dårlig. Lerretet eg har i dag er 92", men eg har lyst på ett som er litt større, men det har eg sånn egentlig ikkje plass til, for da havner høytalerene i veien. men eg har lest om disse lyd transperente lerretene. men eg er vell egentlig helt ærlig litt skeptisk til de, at de kan levere like godt bilde, og det uten å ødelegge lyden. er det noen som har prøvd dette??
    og evnt har ett navn på de, så eg kan finne de.

men hvilke vanlige lerret ( manuelle eller motoriserte ) bør eg ellers gå for til en sånn prosjektor, så det ikkje påvirker bilde noe??
    eg har altid likt dreamscreen, men eg er redd at de er for dårlig, så viss noen har noen forslag,så er det bare å komme med de 8)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg glemte å si at eg har bra lyskontroll i rommet, men det er relativt lyse tre vegger her, viss det skal spille inn på noe :P

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal si at det var respons her ja

er det ingen som har noen formening??

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt særlig med klager fra de som har lydtransparente lerret, både med tanke på bildekvalitet eller lydkvalitet, så tviler på du skal bekymre deg alt for mye her..

er jo en del her inne som har laget falsk vegg, hvor alt lyd er bak lerret, og tror de er fornøyd med resultatet på alle måter..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    har ikke hørt særlig med klager fra de som har lydtransparente lerret, både med tanke på bildekvalitet eller lydkvalitet, så tviler på du skal bekymre deg alt for mye her..

er jo en del her inne som har laget falsk vegg, hvor alt lyd er bak lerret, og tror de er fornøyd med resultatet på alle måter..
    oko
    men er det noen som har noen linker til nedtrekk bare eller elektriske da?? som ikkje koster det samme som en ny bil ? :P

har leitet, men eg finner ikkje så veldig masse

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det er pr. dato begrenset utvalg av kassettbaserte akustiske lerreter. Noe av problemet ligger i kravet til type dukmateriale, der de kassettbaserte løsningene med tung vektstang ikke kan bruke de samme fleksible dukløsningene en finner til ymse rammelerreter. Det finnes jo noe, men det er både kostbart og har såpass stor perforering at det kan oppleves som plagsomt.

...foreløpig er det derfor rammelerretene som egner seg best til lydtransparente løsninger, men kassettbaserte løsninger kommer garantert etter! Skal du handle nå spørs det om du ikke bør velge en tradisjonell lerretsløsning om et rammelerret ikke passer.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det er pr. dato begrenset utvalg av kassettbaserte akustiske lerreter. Noe av problemet ligger i kravet til type dukmateriale, der de kassettbaserte løsningene med tung vektstang ikke kan bruke de samme fleksible dukløsningene en finner til ymse rammelerreter. Det finnes jo noe, men det er både kostbart og har såpass stor perforering at det kan oppleves som plagsomt.

...foreløpig er det derfor rammelerretene som egner seg best til lydtransparente løsninger, men kassettbaserte løsninger kommer garantert etter! Skal du handle nå spørs det om du ikke bør velge en tradisjonell lerretsløsning om et rammelerret ikke passer.
    men da ble det plutselig ikkje så veldig intrisangt mer, så da blir det nok ett vanlig lerret.

men er feks dette lerretet godt nok?? AVshop.no / DreamScreen V2 BrightWhite Black AluMotor-IR 234cm/106"

har i dag et aveiw lerret, men det er ikkje på langt nær godt nok.. det er gjennskinn og glinser litt fra det.. spess i lyse sener.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har utforsket litt her på rommet mitt no, og eg har funne ut at eg da kanskje klarer å presse inne ett 265cm lerret.. men blir det veldig overkill, med tanke på at eg sitter ca 4 meter unna?? prosjektoren ca det samme??
    men bilde, vil det fortsatt være bra, eller vil det bli "vannet" ut, for å si det sånn?? at det blir for dårligt??

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Fordelen med et tension-lerret vs. et motorisert er to ting;

1. Selve tension-mekanismen strekker duken slik at du får mindre bølger.
    2. Dukmaterialet har mindre struktur da det er en PVC-duk fremfor en glassfiberduk som benyttes på motoriserte lerreter. Dukmaterialet i tab-tension-lerreter er det samme som benyttes på rammelerreter.

Når det gjelder avstand til lerret mener jeg at 4 meter fra 265cm er helt greit, men jeg liker STORE bilder...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med et tension-lerret vs. et motorisert er to ting;

1. Selve tension-mekanismen strekker duken slik at du får mindre bølger.
    2. Dukmaterialet har mindre struktur da det er en PVC-duk fremfor en glassfiberduk som benyttes på motoriserte lerreter. Dukmaterialet i tab-tension-lerreter er det samme som benyttes på rammelerreter.

Når det gjelder avstand til lerret mener jeg at 4 meter fra 265cm er helt greit, men jeg liker STORE bilder...
    okay
    da blir det 265 cm så får eg bare se ka eg tar meg råd til, vanlig nedtrekk/motorisert eller tansion lerret

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har du sjekket at prosjektoren klarer å vise den størrelsen med den tilgjengelige kasteavstanden du har (4m minus prosjektorens lengde)?

Du burde kanskje vurdere ett grått lerret da rommet ditt er relativt lyst?

Morten

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenV
    Hei

Har du sjekket at prosjektoren klarer å vise den størrelsen med den tilgjengelige kasteavstanden du har (4m minus prosjektorens lengde)?

Du burde kanskje vurdere ett grått lerret da rommet ditt er relativt lyst?

Morten
    eg og mener at eg at eg burde hatt grått lerret, men snakket med hifi senteret i bergen, og de sa at så lenge eg ikkje fikk rommet mitt helt mørkt, kunne eg ikkje ha grått lerret, da måtte eg ha kvitt lerret... så eg er litt usikker der.

eg trodde liksom at man hadde gråe lerret i rom som ikkje ble helt mørke, fordi at da ble de liksom litt ekstra mørke i bildet, for at da "hjalp" liksom det gråe til... men ikkje vet eg.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...de er omvendt; grånyansen reflekterer mindre lys, og passer dermed best i rom der en har lyse vegger osv. Har en et helt mørkmaskert rom er imidlertid hvitt ofte å foretrekke... For de fleste "stueoppsett" er det grått som gjelder med andre ord.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...de er omvendt; grånyansen reflekterer mindre lys, og passer dermed best i rom der en har lyse vegger osv. Har en et helt mørkmaskert rom er imidlertid hvitt ofte å foretrekke... For de fleste "stueoppsett" er det grått som gjelder med andre ord.
    det var det eg eg mente, ble kanskje litt rart formulert.
    men da ser det ut som om det blir ett dreamscreeen dynagrey 265cm 8)
    så får eg heller ta og vente til eg flytter ut eller får bedre råd, å heller kjøpe ett rammelerret eller ett tension lerret

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har eg fått i hus nytt lerret.. dreamscreem 234 dynagrey.. men det kvite ser fortsatt veldig rart ut.. ser nesten ut som man holder ett tynnt mat papir foran.. er dette pga at det er ett grått lerret, eller at det er ett billig lerret??
    Det er en del bedre en det gamle, men ikkje bra nok... er det vanlig eller??:???:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •