Lerret vil ikke opp - ryker fra motoren

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret vil ikke opp - ryker fra motoren

Da jeg skulle snurre opp lerretet begynte den å lage en "dure-lyd" da den stoppet i øverste posisjon. Jeg skjønte ikke først hva det var. Så begynte det å lukte svidd og jeg leitet og leitet. Plutselig gikk lerrete ned av seg selv og jeg så røyk fra motoren.

Nå vil ikke lerrete opp igjen. Den går opp 1 cm, før den stopper og lager "dure-lyd". Først når jeg trykker på stopp, stopper lyden og lerrete går helt ned.

Hvordan får jeg lerrete opp?
    Er motoren ødelagt?

Lerrete er av type V2 AluMotor-IR - Dreamscreen og er 3,5 år gammelt.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje limitswitchen som har jukset og ført til at motoren har brent. Lukter det ille? Husk at du kan klage i 5 år hvis den er kjøpt i Norge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, jeg kjenner lukta ganske godt. Og det begynner å ryke med det samme jeg forsøker å kjøre opp lerrete. Har nå gitt opp. Lerrete er i nedre posisjon og jeg har dratt ut kontakten.

Typisk brent lukt fra elektronikk. Da skal jeg klage... typisk at transportstreiken vedvarer. Får vel neppe nytt lerret med det første.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du klarer deg sikkert noen dager uten. Det viktigste er at du krever rettighetene dine og ikke lar deg avfeie med "garantien har gått ut". For å klargjøre det: nei jeg vet ikke hvilken butikk dette er og jeg sier det på generelt grunnlag.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Haugen]Nja, jeg kjenner lukta ganske godt. Og det begynner å ryke med det samme jeg forsøker å kjøre opp lerrete. Har nå gitt opp. Lerrete er i nedre posisjon og jeg har dratt ut kontakten.
    QUOTE]

Det er nok lurt. Antakelig har lakken på spoletråden smeltet. Da blir det kortslutning etterhvert. La den stå. Det er sikkert ikke dyrt for butikken å erstatte motoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Du klarer deg sikkert noen dager uten. Det viktigste er at du krever rettighetene dine og ikke lar deg avfeie med "garantien har gått ut". For å klargjøre det: nei jeg vet ikke hvilken butikk dette er og jeg sier det på generelt grunnlag.
    Lerrete er heldigvis i nedrullet posisjon. Ulempen er at jeg ikke kan se på TV'en... Og det er tullete å gå inn på rommet.

Dette gjelder Avshop. Har ingen erfaring med reklamasjon, men jeg fikk tilsendt takfeste til lerrete gratis da jeg flyttet og mistet festene.

Det er, så vidt meg bekjent 5 års reklamasjon på brunvarer. Men butikken kan fort mene at dette er min feil - noe som de skal få vanskeligheter med å bevise. På samme måte sliter jeg med å bevise at dette ikke er min feil. Jeg vet ikke hva jeg kunne gjort annerledes uansett...

Må lerrete sendes inn for å bytte motor, eller er dette noe jeg kan klare selv?
    Finnes det en måte å manuelt rulle lerrete opp?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selgers jobb å bevise at det er din feil. 5 års reklamasjon gjelder på varer som er ment å vare vesentlig lengre enn 2-3 år som er standard reklamasjonstid. Om dette gjelder din sak vet jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det er selgers jobb å bevise at det er din feil. 5 års reklamasjon gjelder på varer som er ment å vare vesentlig lengre enn 2-3 år som er standard reklamasjonstid. Om dette gjelder din sak vet jeg ikke.
    Flott!
    Da gjenstår det bare å finne en måte å manuelt rulle opp et motorisert lerret..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp mail fra AVshop - dette er en reklamasjonsak og sendes videre til produsent.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •