Invideo rammelerret - glittereffekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Invideo rammelerret - glittereffekt

Må begynne med å si at jeg er fersk i hjemmekinosammenhengen. Har nylig kjøpt meg en Benq w5000 med et INVIDEO Imager 250 Home Cinema VisionGrey rammelerret. Jeg er veldig fornøyd med w5000, men litt skuffet over lerretet. I lyse scener kan man tydelig se en slags glittereffekt i senterområdet av lerretet. Det er ikke selve dukstrukturen jeg ser, for duken er veldig glatt.

For å teste litt fikk jeg låne to Dreamscreen dukprøver fra en kamerat, en hvitt og en grå (han husket ikke hva slags versjon). Jeg hang dem midt på mitt eget lerret, og det var tydelig at Dreamscreen grå slukte mer lys en Invideo. Lysstyrken på Invideo lå faktisk nærmere den hvite duken. Selve gråfargen på Invideogrå og dreamscreengrå så ut til å være nærmest identisk. Det var også tydelig at overflatestrukturen på Dreamscreen er grovere, uten at det var synlig på de fire meterne jeg sitter unna lerretet. Jeg klarte ikke å se noe til glittereffekten på dukprøvene, men de er jo ikke veldig store disse prøvene.
    Min tolkning er at man med Invideoduken har prøvd få med det beste fra to verdener, både lysstyrken til hvit duk og sortnivået til grå duk. Det funker bra, bortsett fra denne glittereffekten midt i lerretet på lyse scener. Kan jo nevne at projektoren henger ca fire meter unna, og i øverste del av lerretet. Den kjører i whispermode.

Jeg tror ikke det er noe galt med Invideo-lerretet, men jeg klarer nok ikke å leve med denne glittereffekten, så et annet rammelerret må til. Lurer på ADEO Greyvision Plano Delux ramme 16:9 240cm eller DreamScreen V2 DynaGrey/BrightWhite xWideFrame 16:9 235cm. Vil jo helst ikke gjøre et nytt bomkjøp, så jeg lurer derfor på om jeg risikerer samme effekt hvis jeg kjøper et av disse? Fant ikke så mye om dette problemet når jeg søkte på forumet, men hvis det er noen som har erfaringer på området, så er jeg takknemlig for innspill.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg opplevde også det samme på mitt forrige lerret, Lissau 1.0 hvitt. Byttet i desember til et grått Grandview og har aldri sett det på dette.

Jeg synes aldri det ble særlig sjenerende, aksepterte bare at det kunne forekomme i veldig lyse scener av og til. Synes heller ikke det skjedde så veldig ofte..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •