Lerret i veggen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret i veggen

Jeg driver å lager hjemme kino på 4x3 meter ca. Jeg skal ha veggen med lerretet kledd med sort molton. Har hele tiden tenkt at jeg skal henge lerretet på veggen.

Men så tenkte jeg litt om det hadde vært tøft å tatt det noen cm inn i veggen med en skrå kant inn på sidene. Er dette noe dere trur blir bra, eller er det bare en tanke jeg skal legge fra meg.

Hilsen
    Thor Kjetil

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bli litt vanskelig å feste det.

Heng det på veggen du.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det høres litt spennende ut jeg. Hva om du henger det på veggen som er der nå og legger på noen lekter som du spenner opp scenemolton på? Da vil du muligens kunne få den effekten du er ute etter. Med skrrækant inn mot lerretet.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Estetisk sett kan det kanskje ha en viss verdi, og muligens også en "imponatoreffekt"?
    Men i praksis kan jeg ikke se for meg at en slik løsning vil innebære noen fordeler.
    Medmindre du ønsker en eller annen form for fortrekksgardin, som skjuler lerretet når dette ikke er i bruk?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Estetisk sett kan det kanskje ha en viss verdi, og muligens også en "imponatoreffekt"?
    Men i praksis kan jeg ikke se for meg at en slik løsning vil innebære noen fordeler.
    Medmindre du ønsker en eller annen form for fortrekksgardin, som skjuler lerretet når dette ikke er i bruk?
    En foredel med å ha lerretet innfelt i veggen er at det vil være relativt greit å lage en form for flyttbar maskering 'utenpå', dersom det skulle være aktuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg grubler og funnet ut at jeg lager lerretet inn i veggen. Trur dette kan bli stilig og ikke by på store problemer å utføre.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er absolutt en fin greie om du lager lerretet inn i veggen. Jeg har på en måte gjordt det, siden jeg har laget et nytt stenderverk på utsiden av den eksisterende veggen. Grunnen til at jeg gjorde dette var først og fremst pga maskeringen jeg har laget. Slik jeg har laget det, var det ikke vanskelig å henge opp lerretet. Jeg har hele veggen dekket av plater trukket i svart stoff som henger oppe av spennet mellom platene og borrelås. Disse kan jeg ta vekk vis jeg trenger å gjøre service på maskeringen eller bytte lerret.

Ta en titt her for å se hvordan det ble hos meg:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/bullfire

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •