Maling av lerret!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer phylloscopus sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Maling av lerret!

Hjelp!

Har for stort lerret - trodde det gikk men nei... har den nye Epson projektoren 5500 og rommet er 3,10m lengde. Da trodde jeg det gikk med et 200cm bredt bilde, men klarer max 190cm.

Vet noen om det finnes svart maling som man kan påføre lerretet slik at det blir 190cm? Hvilken type maling kan brukes?

(lerretet er motorisert Grandview lerret matt hvit)

på forhånd takk!

Ph.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg ville tatt sjansen på det. Er vel stor sansynlighet for at du får "lodden" kant hvis du begynner å male på lerretet.. Er det ikke bedre da å maskere med ett eller annet bånd/tape?

Newcomer phylloscopus sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tusj fikset det

Har nå svartlagt de 10cm med svart vannfast tusj. La først maskeringstape som man bruker når man skal male. I dagslys ser man selvsagt tusjen da den er mere skinnende, men når rommet er mørkt og man ser film så fungerer dette meget bra! Tror den heter Edding 85 vannfast eller noe slikt...

To positive sideeffekter som kommer i tillegg er at man får en tykkere svart brem rundt bildet (hjelper godt for meg som har lyse vegger) og at lengre avstand til ytterkanten gir rettere duk (det er jo alltid litt slark helt ytterst i lerret som ikke er tab tension eller ramme).

(husk å tusje på sidene og nede, ikke oppe - her er det nok svart fra før og dessuten så kan det teoretisk tenkes å sverte av litt på det hvite når den rulles sammen i kassetten...(?))

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •